Ison Omenan muodin tarjonta kaksinkertaistuu – Zara ankkurivuokralaiseksi

CITYCON OYJ   Tiedote  4.7.2016

Ison Omenan laajennuksen ensimmäinen vaihe avataan 11.8. ja toinen vaihe keväällä 2017. Laajennushankkeen myötä Ison Omenan muodin, asusteiden ja sisustamisen tarjonta monipuolistuu selvästi nykyisestä. Muodin tarjonta kasvaa kaksinkertaiseksi nykyisestä.

Ison Omenan tärkeäksi muodin ankkuriksi tulee Espoon ensimmäinen ja ainoa Zara-myymälä, joka avataan keväällä 2017.

”Zara vaikuttaa merkittävästi koko kauppakeskuksen kaupalliseen vetovoiman. Asiakkaat ovat toivoneet Zaraa jo vuosien ajan, ja olemme erittäin iloisia voidessamme avata Espoon ainoan Zara-myymälän uudistuvassa Isossa Omenassa”, Cityconin vuokrausjohtaja Jussi Vyyryläinen kertoo.

Muodin tarjonta kasvaa merkittävästi jo laajennusosan ensimmäisessä vaiheessa elokuussa 2016. Tuolloin Isossa Omenassa avaavat uuden myymälän esimerkiksi Superdry, Orsay, useita eri brändejä myyvä Classic fashion, Gina Tricot, Brothers, Björn Borg, Bik Bok, Carlings, Seppälä ja Lindex. Ison Omenan laajennusosaan sijoittuu myös H&M:n uuteen paikkaan muuttava, entistä laajempi myymälä. Siellä avautuu lisäksi Suomen ensimmäinen The Athlete´s foot –myymälä. Yhteensä Isosta Omenasta löytyy laajennushankkeen jälkeen noin 50 erilaista muodin ja vapaa-ajan myymälää.

Myös korujen ja asusteiden tarjonta täydentyy, kun Isoon Omenaan tulee ruotsalaisen korusuunnittelija Efva Attlingin Suomen toinen myymälä. Sisustamisen osalta tarjonta kasvaa sisutusliike Granitin uudella liikkeellä. Keväällä 2017 Isossa Omenassa avautuu myös laadukkaiden matkalaukkujen erikoisliike Rimowa.

”Isoon Omenaan tulee useita sellaisia muoti-, design- ja ravintolabrändejä, jotka ovat tähän asti toimineet vain Helsingin keskustassa. Tavoitteemme on ollut rakentaa Isosta Omenasta aidosti vaihtoehtoa Helsingin ydinkeskustalle. Tekemämme vuokrasopimukset osoittavat, että olemme onnistuneet tässä tavoitteessa ja vuokralaisemme jakavat saman vision”, Jussi Vyyryläinen toteaa.

Ison Omenan vuokraus etenee erinomaisesti. Elokuussa avautuvasta ensimmäisestä, lähes 30 000 neliömetrin laajuisesta osasta on vapaana enää muutamia yksittäisiä tiloja.

Helsinki 4.7.2016

Lisätiedot:

Jussi Vyyryläinen, vuokrausjohtaja
jussi.vyyrylainen@citycon.com

Citycon Oyj (Nasdaq Helsinki: CTY1S) on päivittäistavaravetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä lähes 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on noin 2 miljardia euroa. Lisätietoa Cityconista: www.citycon.fi