• Citycon Oyj/

Ison Omenan vuokrausaste jo 95 prosenttia – seikkailupuisto ja elokuvateatteri lisäävät viihtymisen tarjontaa

CITYCON OYJ   Lehdistötiedote    13.12.2016 klo 9.00

Isosta Omenasta on tulossa pääkaupunkiseudun vahva viihtymisen ja vapaa-ajan keskus. Tämä heijastaa Cityconin strategiaa yhdistää päivittäisen asioinnin tarjonta ja viihtymisen palvelut.

Espoon Matinkylässä sijaitsevan Ison Omenan laajennus- ja kehityshanke valmistuu huhtikuussa 2017, jolloin hankkeen toinen vaihe avautuu. Suurin osa uusista vuokrasopimuksista on jo tehty, ja koko Isosta Omenasta on vuokrattu 95 prosenttia.

Iso Omena kasvaa laajennushankkeen myötä pääkaupunkiseudun merkittäväksi viihtymisen keskukseksi. Marraskuussa allekirjoitettiin vuokrasopimus Suomessa hyvin tunnetun ja vetovoimaisen brändin Duudsonit Activity Parkin kanssa. Seikkailupuisto sijoittuu kauppakeskuksen toiseen kerrokseen, uusiin tiloihin muuttavien kirjaston ja elokuvateatterin paikalle. Seikkailupuiston yhteyteen tulee myös ulkoterassialue. Syksyllä 2017 avattava, lähes 4 000 neliömetrin seikkailupuisto tarjoaa aktiviteetteja ja elämyksiä lapsille sekä aikuisille. Isoon Omenaan avataan pääkaupunkiseudun ensimmäinen Duudsonit Activity Park.

Viihtymisen tarjonnan lisäksi laajennushankkeen toisessa vaiheessa avautuu vahvoja muodin toimijoita, esimerkiksi Espoon ensimmäinen Zara ja Levis-myymälä, jonka vuokrasopimus allekirjoitettiin äskettäin. Viimeisin myymäläavaus oli marraskuun lopulla, kun Isossa Omenassa avasi Nespresso.

Ravintolamaailma M.E.E.T (Meet. Eat. Enjoy. Together) täydentyy ensi keväänä, kun kauppakeskuslaajennuksen toisessa vaiheessa avautuu noin 30 uutta ravintolaa. Tuolloin Isossa Omenassa on Pohjoismaiden monipuolisin kauppakeskukseen sijoittuva ravintolakeskittymä: noin 50 erilaista ravintolaa ja kahvilaa sekä 3000 asiakaspaikkaa.

Noin 5000 neliömetrin laajuinen ravintolamaailma on ainutlaatuinen kokonaisuus paitsi kooltaan, mutta myös tarjonnan monipuolisuuden ja laadukkuuden ansiosta. M.E.E.T tuo Isoon Omenaan vahvan kaupunkimaisen tunnelman; iso osa sen ravintoloista on toiminut tähän asti vain Helsingin keskustassa.

Ravintolamaailmaa ja Duudsonit Activity Parkia täydentää huhtikuussa avattava Espoon suurin, seitsemän salin elokuvateatteri. Finnkinon uudessa elokuvateatterissa on yli 900 asiakaspaikkaa ja sen elokuvasalit varustetaan uusimmilla ääni- sekä kuvaratkaisuilla.

”Iso Omena on erinomainen esimerkki Cityconin strategiasta kehittää vetovoimaisia kauppakeskuksia, joissa monipuolisia päivittäisen asioinnin palveluja täydentävät yhä useammin ruokailu, erilaiset viihtymiseen ja vapaa-ajanviettoon liittyvät aktiviteetit sekä julkiset palvelut”, Cityconin operatiivinen johtaja Jurn Hoeksema sanoo.

Helsinki 13.12.2016

CITYCON OYJ

Lisätiedot:

Jurn Hoeksema, operatiivinen johtaja
Puhelin +46 70 385 1059
jurn.hoeksema@citycon.com

Citycon Oyj (Nasdaq Helsinki: CTY1S) on päivittäistavaravetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on yli 2 miljardia euroa. Lisätietoa Cityconista: www.citycon.fi