Koskikeskus vastaa ravintolapalveluiden kasvavaan kysyntään

CITYCON OYJ  7.6.2017 Tiedote

Kattavat ravintola- ja kahvilapalvelut vaikuttavat yhä vahvemmin kuluttajien ostospaikan valintaan. Tampereen Koskikeskus palvelee asiakkaita 16 ravintolan ja kahvilan monipuolisella tarjonnalla. Ravintoloiden osuus Koskikeskuksen vuokrattavasta pinta-alasta on 14 prosenttia, mikä on selvästi korkeampi luku kuin suomalaisten kauppakeskusten ravintolapinta-alan keskiarvo.

Ulkona syömiseen kulutetaan Suomessakin yhä enemmän rahaa, ja kattava ravintolatarjonta on yhä tärkeämpi tekijä myös silloin, kun valitaan shoppailupaikkaa.

”Ravintolat ja kahvilat ovat yhä tärkeämpi kilpailutekijä kauppakeskuksille”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen vahvistaa.

Matkailu- ja ravintolapalvelut MaRa ry:n ravintolaruokailun trendejä mittaavan tutkimuksen mukaan ulkona syöminen on lisääntynyt selvästi: säännöllisesti ulkona syövien kuluttajien osuus kasvaa jatkuvasti.* Suomi seuraa tässä kansainvälistä trendiä. Konsulttiyhtiö CBRE:n tekemän kansainvälisen tutkimuksen mukaan 31 prosenttia kauppakeskusten asiakkaista käy siellä vain syömässä tai juomassa jotain**.

”Koskikeskuksessa on monipuolisesti erilaisia ravintoloita: on pientä ja isoa, nopeaa ja hidasta ruokailua. Asiakkaat toivovat asioinnin helppoutta, ja heidän on mukavampaa käydä shoppailemassa, kun ostoreissun keskellä pääsee hengähtämään, syömään ja juomaan”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen toteaa.

Kesäravintola Ranta avautui

Koko kaupungin yhteinen olohuone Koskikeskuksen Tammerkosken puolella uudistui, kun remonttiuudistuksen läpikäynyt Kesäravintola Ranta avautui toukokuun lopulla Vuolteentorilla. Kesäravintola Ranta toimii koskenrannassa tiloissa, joissa toimivat aiemmin Jackie Brown ja Jackie Gold.

”Ranta on Tampereen kesän sydän. Koskimaisema, suuri terassi, virkistävät juomat sekä kevyt kesäruoka ja ystävät on kaikki, mitä toivoa voi. Ravintola on sisustukseltaan erittäin kesäinen. Koko koskenrannan edusta muuttui remontissa, ja terassimme sulautuu erittäin kauniisti rannan yhtenäiseen linjaan”, kertoo Rivermax Oy:n aluepäällikkö Sauli Virtanen.

Lue liitteestä esittely kaikista Koskikeskuksen ravintoloita ja kahviloista.

Lisätiedot:

Mari Laaksonen, kaupallinen johtaja
mari.laaksonen@citycon.com

Citycon Oyj (Nasdaq Helsinki: CTY1S) on päivittäistavaravetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on 2 miljardia euroa. Lisätietoa Cityconista: www.citycon.fi

*MaRa ry, Ravintolaruokailun trendit 2016

**CBRE Food&Beverage 2015