LEGO®-festivaali ja Vincitin koodikoulu tulevat Duoon

CITYCON OYJ       2.5.2018

Cityconin suuri LEGO®-festivaali saapuu kauppakeskus Duoon. LEGO-festivaali avautuu Duossa 4.5 ja näyttely on esillä siellä 15.5. saakka. LEGO-festivaalissa on esillä isoja 3D LEGO -rakennelmia ja lapsille rakennuspöytiä. Suurin esillä oleva LEGO 3D -malli on 2,5 metrin kokoinen Darth Vader -hahmo, joka on tuttu Tähtien sota -elokuvista. Näyttelystä löytyvät Toy Story -elokuvan sankarit Buzz ja Woody.

Duon LEGO-festivaalin päätapahtuma on 5.-6.5. Tuolloin Duossa järjestetään esimerkiksi erilaisia LEGO-rakennuskilpailuja ja kauppakeskuksen toisesta kerroksesta löytyy iso LEGO-rakennusalue.

Vincitin koodikoulu lapsille

LEGO-festivaalin aikana Duossa on tarjolla lapsille myös muuta jännittävää puuhaa. Ohjelmistokehitysyhtiö Vincit järjestää siellä kaksi lapsille tarkoitettua koodikoulua 10.5. ja 11.5. Koodikoulussa käydään läpi tietotekniikan ja ohjelmoinnin alkeita Vincitin huippuammattilaisten johdolla.

Koodikoulut alkavat molempina päivinä klo 17 ja ne kestävät kaksi tuntia klo 19:ään saakka. Aiempaa kokemusta ohjelmoinnista tai tietotekniikasta ei tarvita. Koodikoulut ovat maksuttomia, joten kuka tahansa lapsi on tervetullut osallistumaan niihin. Osallistujilla pitää olla mukanaan oma tietokone.

Molempiin ryhmiin mahtuu 15 osallistujaa ja niihin voi ilmoittautua ennakolta osoitteessa: koodikoulu.vincit.fi.

”Miksi koodikouluja? Tähän ei varmasti ole yhtä oikeaa vastausta. Minua itseäni ainakin motivoi se ilo ja riemu, joka syntyy, kun lapset oppivat jotakin uutta. Ehkä koodikoulusta osalle lapsista jää myös kipinä kytemään, että koodailu voisi olla hauskaa tulevaisuudessakin”, Vincitin ohjelmistokehittäjä Veli-Pekka Eloranta kertoo.

”Olemme iloisia, että voimme tuoda Duoon elämyksellisen LEGO-tapahtuman ja sen lisäksi lisäohjelmaa lapsiperheille. Duo sijaitsee aivan Tampereen yliopiston kampuksen naapurissa, joten Vincitin koodikoulu sopii sinne erinomaisesti”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen sanoo.

Lisätietoja:

Mari Laaksonen, kaupallinen johtaja
mari.laaksonen@citycon.com

Veli-Pekka Eloranta,
Puhelin 044-5570591
veli-pekka.eloranta@vincit.fi

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.