Suomen suurin ravintolamaailma Ison Omenan M.E.E.T avautuu

CITYCON OYJ   Tiedote    20.4.2017

Kauppakeskus Ison Omenan laajennuksen toinen vaihe valmistuu 20.4. Samalla avautuu kokonaisuudessaan Ison Omenan ravintolamaailma M.E.E.T (Meet, Eat, Enjoy, Together). Ravintolamaailmasta löytyy yli 30 erilaista ravintolaa, joista osa avattiin jo elokuussa 2016, mutta pääosa M.E.E.T-alueesta avautuu 20.4.

M.E.E.T on Suomen suurin, kauppakeskuksen sisälle sijoittuva, yhtenäinen ravintola-alue, mutta ainutlaatuisen siitä tekevät tarjonnan monipuolisuus ja laadukkuus.

”M.E.E.T ei ole perinteinen kauppakeskuksen food court, vaan se on Ison Omenan sisälle sijoittuva kaupunkikeskustamainen kokonaisuus, joka koostuu erityylisistä ravintoloista. Se tarjoaa monenlaisia vaihtoehtoja nopeasta asioinnista kiireettömään illanviettoon”, Cityconin kaupallinen johtaja Sanna Yliniemi sanoo.

Ravintolatarjonnan lisääntyminen ja monipuolistuminen kauppakeskuksissa on selkeä globaali trendi. Ravintoloiden suhteellinen osuus pinta-alasta ja vuokratuotoista on kasvanut jo pitkään kauppakeskustoimialalla, ja trendi on edelleen kasvava. CBRE:n kansainvälisen tutkimuksen mukaan kolmasosa asiakkaista vierailee kauppakeskuksessa vain siksi, että haluaa syödä tai juoda jotain. Kauppakeskuksessa tapahtuva ravintola-asiointi on yhä useammin elämys, ei enää nopea tankkaus ostamisen välissä.

”Myös ravintoloitsijat näkevät kauppakeskukset kiinnostavina sijaintipaikkona, joihin kannattaa tuoda kunnianhimoisia konsepteja. M.E.E.T:n konsepti herätti heti vahvaa vuokrauskysyntää ja onnistuimme saamaan sinne todella kiinnostavia ravintoloita, joista monet ovat toimineet aiemmin vain Helsingin keskustassa”, Cityconin vuokrausjohtaja Jussi Vyyryläinen toteaa.

Yhteensä Isosta Omenasta löytyy lähes 50 erilaista ravintolaa ja kahvilaa, joista yli 30 sijaitsee M.E.E.T-alueella. Ravintolapinta-alaa on 8000 neliömetriä, mikä on noin kymmenen prosenttia kauppakeskuksen vuokrattavasta pinta-alasta. Asiakaspaikkoja ravintoloista löytyy noin 4000.

Iso Omena sijaitsee keskellä voimakkaasti kasvavaa Matinkylän aluetta, ja pian liikennöinnin aloittava Länsimetro ja liityntäliikenteen bussiterminaali vauhdittavat entisestään Matinkylän kehitystä vahvaksi ja urbaaniksi eteläisen Espoon keskukseksi.

”Ihmiset, ostovoima ja kaupunkimainen elämäntapa täällä jo ovat. Mutta yksi kaupunkielämän olennainen osa eli ravintolatarjonta ja -kulttuuri täältä ovat puuttuneet. Olemme ylpeitä, että voimme tarjota espoolaisille monipuoliset ravintolapalvelut lähellä ihmisten koteja. Uskon, että kaupunkilaiset ottavat M.E.E.T:in omakseen”, Sanna Yliniemi sanoo.

Elokuussa 2016 avasivat artesaanipastaravintola Makaronitehdas, meksikolaiskeittiö Eatos, pihviravintola Goodwin, O´Learys, kanansiivistä tunnettu Siipiweikot, viikinkiravintola Harald, pub Captain Corvus, La Torrefazione, Choco Lab, Roberts Coffee ja Laura´s coffee and Wine.

M.E.E.T-alueen uudet ravintolat:

Lisätiedot:

Sanna Yliniemi, kaupallinen johtaja
sanna.yliniemi@citycon.com

Citycon Oyj (Nasdaq Helsinki: CTY1S) on päivittäistavaravetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on 2 miljardia euroa. Lisätietoa Cityconista: www.citycon.fi