Cleantech Invest kasvattaa omistajuuttaan nopeasti kasvavassa Nocartissa

Cleantech Invest on konvertoinut vaihtovelkakirjalainan Nocart –salkkuyhtiössään. Cleantech Investin omistus Nocart Oy:ssä kasvoi 20  prosentista noin 21,5 prosenttiin.

Nocart toimittaa hajautetun ja uusiutuvan energian tuotantoon tarvittavia keskusyksiköitä. Ne mahdollistavat useiden energiantuotantolähteiden tehokkaan käytön. Nocartin tuotetta voi käyttää sähköntuotantoon niin aurinko- ja tuulienergian kuin biomassan ja pienten vesivoimaloiden kanssa. Sillä voidaan myös kiinnittää energiantuotantolähteet sähköverkkoon tai vaihtoehtoisesti rakentaa täysin verkosta itsenäinen sähköntuotanto. Nocart on järjestelmätoimittaja jonka kokonaistoimituksiin yhdistetään myös muiden yritysten teknologioita.

Yhtiö on onnistunut kasvamaan kannattavasti. Viime vuonna liikevaihto lähes nelinkertaistui hieman alle 4 miljoonaan euroon. Tämän vuoden ensimmäisten kuuden kuukauden aikana Nocart otti tilauksia vastaan noin 12,9 miljoonan euron arvosta.

Alexander Lidgren, Cleantech Investin toimitusjohtaja: “Hajautettu sähköntuotanto on räjähdysmäisesti kasvava ala globaalisti ja Nocart on tehnyt häikäisevän läpimurron tälle markkinalle. Yhtiö on tehnyt yli 60 toimitusta ja tehnyt positiivista tulosta jatkuvasti.”

Vesa Korhonen, Nocartin toimitusjohtaja: “Nocartin vahva kasvu jatkuu kaikilla rintamilla. Avaamme uusia maantieteellisiä markkinoita, kehitämme suurempia projekteja ja työskentelemme suurempien rahoitusinstituutioiden. Projektikantamme indikoi jatkuvaan myynnin kasvua.”

Alexander Lidgren, Toimitusjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Vesa Korhonen, Toimitusjohtaja, Nocart Oy. Puh. 358 50 570 0952

Cleantech Invest on pohjoismainen yrityskiihdyttämö jolla on osakkuusyhtiöinään globaaleja ongelmia ratkaisevia kasvuyhtiöitä. Osakkuusyhtiöt keskittyvät liiketoiminnassaan puhtaaseen energiaan sekä energia-ja resurssitehokkuuteen. Yhtiöllä on osakkuusyhtiöitä Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiön johto on cleantech -sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Cleantech Investin A-sarjan osake on listattu Nasdaq First North Finland markkinapaikalla tikkerikoodilla CLEAN ja Nasdaq First North Stockholm markkinapaikalla tikkerikoodilla CLEANT.