Cleantech Invest on sopinut ensimmäisestä lainarahoituksesta tulevia sijoituksia varten

Tähän mennessä yhtiö on käyttänyt ainoastaan omaa pääomaa sijoituksiin, mutta salkkuyhtiöiden liikevaihto on kasvanut viime kaudella tasolle, jolla Cleantech Invest näkee järkeväksi lainoituksen, ja on sopinut 1MEUR limiitistä Nordea Pankin kanssa.

Strategiapäivityksessä aiemmin tänä vuonna Cleantech Invest mainitsi, että yhtiö jatkuvasti arvioi mahdollisuuksia omistaja-arvon luomiseen konsernin sisäisillä järjestelyillä kuten osakevaihdoilla, jakautumisilla ja pääoman palautuksilla sekä pääomarakenteen kehittämisellä kuten vieraan pääoman nostamisella.

Toimitusjohtaja Alexander Lidgren:

”Cleantech Investin listautumisesta 2014 lähtien osakkeemme on tuottanut yli 50% vuosittain sijoittajillemme. Meillä on ambitio jatkaa korkean kasvun uralla ja arvioimme jatkuvasti uusia tapoja kasvattaa omistaja-arvoa. Salkkuyhtiöidemme kypsyminen ja omistustemme muuntuminen likvidimmäksi avaa uusia mahdollisuuksia ja tartumme näihin kun katsomme sopivaksi.”

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com