Cleantech Invest rinnakkaislistatuu Tukholmaan Q1 2015 -  G&W Fondkommission neuvonantajaksi

Cleantech Invest Oyj on aiemmin julkistanut suunnittelevansa rinnakkaislistautumista Tukholman Nasdaq First North- listalle. Listautumisen neuvonantajaksi on nyt valittu G&W Fondkommission, ja listautuminen tapahtuu pian vuodenvaihteen jälkeen.

Cleantech Investin tavoite on olla Euroopan johtava cleantech -kiihdyttämö ja rinnakkaislistautuminen on merkittävä askel tämän strategian toteuttamisessa. Ruotsissa on sijoituskiinnostusta puhtaisiin teknologioihin ja rinnakkaislistautumisen myötä ruotsalaisten sijoittajien on helpompi tulla Cleantech Investin osakkaiksi.

Osakkeen likviditeetin lisäämiseksi Cleantech Invest toteuttaa rinnakkaislistautumisen yhteydessä pienen, noin 1 miljoonan euron osakeannin. Annissa liikkeelle laskettaviin osakkeisiin tulee sisältymään optio merkitä rajattuna aikana lisää osakkeita korkeammalla hinnalla. Rinnakkaislistautumista valmistellaan parhaillaan ja tarkempaa tietoa julkaistaan yhtiöesitteessä myöhemmin.

Toimitusjohtaja Alexander Lidgren kommentoi: ”Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme aloittaa yhteistyön G&W:n kanssa. Useat heidän pörssimarkkinoille tuomistaan yrityksistä ovat menestyneet poikkeuksellisen hyvin viime vuosina. He ovat toimineet neuvonantajina useille cleantech –yrityksille ja uskomme heidän tuntevan toimialamme hyvin. Olen innoissani siitä, että saamme osakkeemme nyt myös Ruotsin markkinoille. Olen varma siitä, että G&W:llä on hyvä Cleantech Investistä kiinnostuneiden ammattisijoittajien verkosto, joka tulee hyödyttämään kaikkia Cleantech Investin osakkeenomistajia."

G&W:n osakas Peter Lundmark kommentoi:”Olemme erittäin iloisia, että Cleantech Investin kaltainen arvostettu yritys on valinnut meidät listautumisen neuvonantajiksi. Olemme seuranneet yhtiön kehitystä kiinnostuksella jo pitkän aikaa. Cleantech Investin portfolio on täynnä nopeasti kasvavia cleantech- alan yrityksiä. Sen tavoitteena on nyt etabloitua kokonaisvaltaisesti Ruotsin markkinoille nopeasti kasvavan cleantech alan asiantuntevana ja erittäin uskottavana kiihdyttämönä. Olemme vakuuttuneita siitä, että pystymme auttamaan Cleantech Investiä saavuttamaan kunnianhimoiset tavoitteensa kasvattamalla yrityksen sijoittajapohjaa tämän osakeannin ja rinnakkaislistautumisen kautta.

Alexander Lidgren, toimitusjohtaja. Puh. +46 73 660 1007 alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Access Partners Oy, Hyväksytty neuvonantaja. Puh: +358 9 6829 500

G&W Fondkommission, www.gwkapital.se

Cleantech Invest keskittyy puhtaaseen energiaan ja luonnonvarojen tehokkaaseen käyttöön. Yhtiöllä on hajautettu kokonaisuus vähemmistöomistuksia osakkuusyhtiöissä  ja se etsii aktiivisesti uusia pääomakeveitä, skaalautuvia kohdeyrityksiä cleantech-toimialalta. Cleantech Invest sijoittaa alan lupaavimpiin aikaisen vaiheen kasvuyhtiöihin Suomessa, Ruotsissa ja muissa Itämeren maissa. Yhtiön johto on cleantech-sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Cleantech Invest on myös työ- ja elinkeinoministeriön päätöksellä perustetun Vigo-ohjelman yrityskiihdyttämö.