Cleantech Investin salkkuyhtiö Enersizelle uudet asiakassopimukset sementtiteollisuudesta sekä dieselmoottoreiden valmistajalta

Enersize Oyj on sopinut kahdella erillisellä sopimuksella yhtiön teollisen paineilman energiatehokkuusjärjestelmän asentamisesta Beijing Foton Cummins Engine Co. Ltd:lle sekä BBMG Liulihe Cement Plant:lle. Kummankin asiakaslaitoksen paineilman kapasiteetti on lähes 3 MW.

Beijing Foton Cummins Engine on Beiqi Foton Motorin, Enersizen vanhan asiakkaan, sekä yhdysvaltalaisen Cumminsin välinen yhteisyritys. Cummins on Fortune 500 yhtiö ja maailman johtava dieselmoottoreiden valmistaja.

BBMG Liulihe Cement plant on Kiinan valtion kontrolloima, Hong Kongin pörssissä listattu yhtiö, joka on Kiinan suurin rakennusmateriaalien valmistaja. Yhtiön tavoitteena on päästä johtavaan asemaan toimialansa kiertotaloudessa.

Enersizen osuus vuosittaisista säästöistä projektin aikana tullaan määrittelemään hankkeen toisessa vaiheessa kun säästöt ovat verifioitu ja niistä on sovittu asiakkaan kanssa. Hankkeen asennustyöt alkavat vuoden 2017 toisella neljänneksellä.

Enersizen toimitusjohtaja Sami Mykkänen kommentoi:

”Uusi Foton Cummins sopimus on seurausta Fotonin Pekingin tehtaalla käynnissä olevan projektin hyvistä tuloksista. Tämä jälleen kerran todistaa miten tärkeää on ensin saada jalka oven väliin näihin suuriin yhtiöihin ja sitten näyttää heille mihin Enersize pystyy. BBMG on meille erinomainen asiakas koska heillä on useita tuotantolaitoksia ympäri Kiinaa ja olemme tyytyväisiä, että olemme nyt saaneet ensimmäisen projektin käyntiin heidän kanssaan.”

Enersizen hallituksen puheenjohtaja Christian Merheim kommentoi:

“Hallituksen puheenjohtajana minusta on erittäin ilahduttavaa nähdä Samin ja Kiinan myyntitiimimme voittavan jatkuvasti uusia tilauksia. Viime vuoden aikana olemme laittaneet vauhtia myyntipanostuksiin ja alamme nyt näkemään ensimmäisiä tuloksia kovasta työstä.”

Yhteystiedot, Enersize:

Christian Merheim, styrelseordförande

Telefon: +46(0)708-182 853

E-post: christian.merheim@enersize.com

Yhteystiedot, Cleantech Invest:

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com