Nuuka Solutions Kiinan markkinoille vahvojen kiinalaisten partnereiden sekä Tekesin avulla

Kasvatettuaan kuluneen vuoden aikana vahvasti kiinteistökantaa, jossa Nuuka Solutionsin ohjelmistoalustaa käytetään kiinteistöjen sisäilmaolosuhteiden ja energiankulutuksen hallinnointiin sekä kestävän kehityksen mittareiden raportointiin, Nuuka on aloittanut valmistelut Kiinan markkinoille menoon. Kiinan markkinoille laajentumisen lisäksi Nuuka on vastikään aloittanut yhdessä yhteistyökumppaninsa Swecon kanssa toiminnan Belgian ja Hollannin markkinoilla, joissa sillä on nyt 22 kiinteistöä kytkettynä Nuukan ohjelmistoalustaan.

Kiinassa Nuuka tulee toimimaan yhteistyössä tunnetun energiatehokkuusyhtiön Zhejiang Zhongrui Low-carbon Technology Ltd:n kanssa parantaakseen energiatehokkuutta, sisäilmanlaatua sekä kestävän kehityksen mukaista toimintaa kiinalaisissa ison kokoluokan liikekiinteistöissä. Innovaatiorahoituskeskus Tekes on myöntänyt Nuukalle tukea yhtiön Kiinan liiketoiminnan kehittämiseksi.

Nuukan Mikko Valtonen kommentoi: “Olemme innoissamme Nuukan mahdollisuuksista Kiinassa. Olemme saaneet erittäin positiivista markkinapalautetta paikallisilta yhteistyökumppaneiltamme ja saatuamme nyt Tekesin tukemaan markkinoillemenoamme voimme aloittaa systemaattiset valmistelut kasvaaksemme tällä valtavalla markkinalla. Meille on tärkeää että voimme olla mukana edesauttamassa Kiinan kiinteistösektoria energiatehokkaampaan ja muutoinkin kestävän kehityksen mukaiseen suuntaan ja että samalla edesautamme asiakkaittamem saavuttamaan säästöjä ja parantamaan sisäilmaolosuhteita kiinteistöissä.

Kiinassa Nuuka tulee keskittymään pääasiassa ison kokoluokan liikekiinteistöihin ja monimutkaisiin rakennuksiin kuten hotelleihin ja sairaaloihin. Nuuka on tehnyt markkinaselvitystä Kiinan markkinasta yli vuoden ja ja aloittaa nyt systemaattisen prosessin Kiinan markkinoille menoon.

Nuukan isoimman osakkaan, Cleantech Investin, toimistusjohtaja Alexander Lidgren kommentoi: “Markkina kiinteistöjen energiankulutuksen, sisäilman laadun ja kestävän kehityksen mittareiden hallinnoimiseen on edelleen mitä suurimmassa määrin neitseellinen markkina maailmanlaajuisesti. Nuuka tuo datan näkyville kiinteistöjen kellareista kiinteistömanagereitten työpöydille reaaliaikaisesti ja antaa kiinteistöjen käyttäjille näkymän heidän kiinteistöjensä energiankulutukseen ja sisäilman laatuun. Ensimmäiset askeleet Nuukan markkinoillemenossa Kiinaan otettiin jo vuosi sitten kun Zhejiang Ruiyang Technologies tuli Cleantech Investiin osakkaaksi strategisena sijoittajana. Olemme erittäin tyytyväisiä nähdessämme että yksi osakkuusyhtiöistämme ottaa nyt ensimmäiset yhteiset askeleensa heidän kanssaan Kiinan markkinoillemenon suhteen.

Alexander Lidgren, Toimitusjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Mikko Valtonen, Nuuka Solutions Oy, Tel. 358 50 591 2044, mikko.valtonen@nuukasolutions.fi

Nuuka Solutions lyhyesti

Nuuka Solutions on suomalainen johtava kiinteistöjen prosessien reaaliaikainen informaatio- ja analytiikkajärjestelmä. Nuukan avulla konsolidoidaan olemassaolevaa kiinteistöjen mittatietoa (building big data) yhteen käyttöliittymään. Nuukan avulla ylläpidetään hyviä sisäilmaolosuhteita, energiatehokkuutta, tehostetaan LVIS- prosessin ja kiinteistöhuollon toimintaa ja tuotetaan kattava raportointi. Nuukan palvelu on suunnattu erityisesti kiinteistön omistajille, kiinteistösijoittajille, vuokrataloyhtiöille ja energia-asiantuntijoille. Nuuka tuo datan näkyville kiinteistöjen kellareista kiinteistön käyttäjien ja kiinteistömanagereitten käyttöön ja antaa näin mahdollisuuden parempaan kiinteistöjen hallintaan ja arvonnousuun.

www.nuukasolutions.com