Aasialainen lentoyhtiö tilaa Airbusilta 60 320neo-lentokonetta

A320neo houkuttelee uusia asiakaita Aasiassa

Aasialainen lentoyhtiö on tehnyt Airbusin kanssa aiesopimuksen 60 A320neo-lentokoneen tilaamisesta Pariisin ilmailunäyttelyssä. Aasian ilmailuala on vahvassa kasvussa.

.

Airbusin asiakastoimintojen johtaja John Leahyn mukaan A320neo tarjoaa ylivoimaisen yhdistelmän taloudellisuutta ja matkustusmukavuutta.

.

A320neo on maailman parhaiten myyvä kapearunkokoneiden tuotelinja lähes 60 prosentin markkinaosuudellaan. Konetta on tilattu vuoden 2010 jälkeen lähes 3 800 kappaletta. A320neo-tuotelinja mahdollistaa yli 15 prosentin polttoainesäästöt uusien teknologisten ratkaisujen ansiosta ensilennosta lähtien ja 20 prosentin säästöt vuoteen 2020 mennessä.

.

Markkinoiden leveimmän matkustamonsa ansiosta A320-koneet ovat mukavimpia luokassaan. Turistiluokassakin on vakiona 18 tuumaa (yli 45 cm) leveät istuimet.

.

A320neo-tuotelinjaan kuuluu kolme erilaista konetta (A319neo, A320neo & A321neo), jotka kattavat kaikki kapearunkokoneiden tarpeet. Tähän päivään mennessä A320-tuotelinjan koneita on toimitettu yli 6 500 kappaletta yli 300 lentoyhtiölle. Airbus on saanut tilauksia yli 11 700 koneesta.

Viestintätoimisto Cocomms
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut lähes 9 000 lentokonetta noin 370 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi yli 6 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.