Airbusin digitaalinen matkustamoloki voittanut Crystal Cabin -palkinnon

Airbus on voittanut Crystal Cabin -palkinnon materiaalit ja komponentit -sarjassa kehittämästään digitaalisesta matkustamolokista. Palkinto jaettiin Hampurissa lentokoneiden sisustusmessuilla (2010 Aircraft Interiors Expo).

Yksi digitaalisen matkustamolokin suurimmista eduista on standardoitu tapa ilmoittaa vioista ja puutteista matkustamossa. Lokissa on vakioitu vikalista, joka muokataan aina matkustamon kokoonpanon mukaan. Käyttäjä valitsee luettelosta vian ja sen sijainnin helppokäyttöisestä graafisesta käyttöliittymästä. Raportti ongelmista voidaan lähettää lokista kentälle jo koneen ollessa ilmassa. Korjauksiin voidaan valmistautua ennakolta, mikä nopeuttaa koneiden huoltoa. Crystal Cabin -palkinto on kansainvälinen palkinto innovaatioista lentokoneiden matkustamojen sisustuksessa ja varustuksessa. Palkinnon on lahjoittanut Hampurin senaatti. Tänä vuonna kuudessa sarjassa oli 64 kilpailijaa 13 eri maasta.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.