Airbusin kolmannessa A350-testikoneessa on täysimittainen matkustamo

Airbusin kolmas A350 XWB -testikone MSN2 rullasi ulos maalaamosta Toulousessa torstaina 2. tammikuuta. Lentokoneeseen on ensimmäistä kertaa asennettu täysimittainen matkustamo testilennoille.

MNS2 on myös ensimmäinen A350-kone, jossa kuljetetaan matkustajia route proving -lennoilla myöhemmin tänä vuonna. Route proving -lennot osoittavat tyyppihyväksynnän myöntäville viranomaisilla koneen toimivan moitteettomasti lentokentillä.

Koneeseen on maalattu omintakeinen hiili-teema, joka kuvastaa kehittyneiden materiaalien käyttöä uudessa konemallissa.

Komposiittimateriaalien käyttö Airbusin lentokoneissa on kasvanut asteittain aina vuodesta 1982, jolloin A310-kone tuli markkinoille. Uuden A350 XWB:n rungosta 53 prosenttia on hiilikuituvahvisteista polymeeriä.

A350 XWB -koneet tulevat käyttöön suunnitelmien mukaan tämän vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen (at)cocomms.com

Kuvat hiiliteemaisesta koneesta:

Nämä ja muita A350 XWB -koneiden kuvia löytyvät osoitteesta http://www.airbus.com/presscentre/pressroom/high-res-photos

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.

Avainsanat: