Airbusin koneet lensivät vulkaanisen tuhkan vaikutusten arvioimiseksi

Airbus hyödynsi jo aikataulutettuja testilentoja arvioidakseen vulkaanisen tuhkan vaikutuksia lentokoneisiinsa. Airbusin A380- ja A340-koneet lähtivät eilen iltapäivällä testilennoilleen Toulousen lentokentältä. Lentojen aikana koneiden toiminnassa ei havaittu mitään epätavallista, eikä myöskään lennon jälkeisessä tarkastuksessa. Lentojen aikana miehistö seurasi lentokoneen ja sen moottoreiden käyttäytymistä, ja lennon jälkeen koko koneet ja niiden moottorit tarkastettiin tarkasti. A380-kone oli testilennollaan kolme tuntia 50 minuuttia ja A340 viisi tuntia. Tiedot testilentojen tuloksista on ilmoitettu Airbusin moottoreiden toimittajille Rolls Roycelle ja Engine Alliancelle sekä lentokelpoisuudesta vastaaville viranomaisille.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.