Atea kokonaistaloudellisesti edullisin toimittaja valtionhallinnon ohjelmistolisenssien toimittamis- ja hallintapalvelujen puitejärjestelyssä

Valtion yhteishankintayhtiö Hansel Oy on valinnut Atea Finland Oy:n kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi toimittajaksi muun muassa Microsoft-ohjelmistoihin liittyvien toimittamis- ja hallintapalvelujen puitejärjestelyyn.

Kilpailutukseen osallistuneista neljästä tarjouksesta Atea sai parhaat pisteet laadusta ja Select- ja Enterprise-lisenssien hinnoittelusta.

Parhaat pisteet Atea sai muun muassa käyttäjäkoulutus- ja konsultointitarjonnastaan sekä sähköisestä kauppapaikastaan. Koulutus ja konsultointi arvioitiin kattavaksi, perusteelliseksi ja tavoitteelliseksi. Atean SoftLi-palvelu arvioitiin tarjotuista ratkaisuista kokonaisuuden kannalta kattavimmaksi sähköiseksi kauppapaikaksi. SoftLi:a pidettiin helppokäyttöisenä ja selkokielisenä.

”Atea on vakuuttanut osaamisellaan ja panostuksellaan pitkäjänteiseen, jo vuosia kestäneeseen sopimustoimittajayhteistyöhön Hanselin kanssa”, sanoo Hanselin ICT-yksikön päällikkö Timo Rantanen.

Hanselin tavoitteena oli valita puitejärjestelyyn kilpailutuksen perusteella parhaan hinta–laatu-suhteen tarjoavat toimittajat. Näiltä toimittajilta valtionhallinnon asiakkaat voivat hankkia yhtenäisin yleisehdoin ja -hinnoin Microsoft-ohjelmistotuotteiden käyttöoikeuksiin liittyviä toimittamis- ja hallintapalveluja nelivuotisen sopimuskauden aikana.

Alkuvuodesta Hansel valitsi Atean kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi Adobe-ohjelmistojen puitesopimustoimittajaksi.

Valtion hankintayksiköillä on lähes 164 000 työasemaa, joissa käytetään Microsoftin käyttöjärjestelmiä.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.