BE Group käynnistänyt tuotannon Lahden laajennetussa teräspalvelukeskuksessa

Teräksen, ruostumattoman teräksen ja alumiinin kauppaan sekä tuotantopalveluihin erikoistunut BE Group Oy Ab on aloittanut toiminnan laajennetussa teräspalvelukeskuksessaan Lahden Lotilassa. Yhtiö on siirtänyt Lahden Mytäjäisten teräspalvelukeskuksensa Lotilaan. Mytäjäisissä toimii kuitenkin edelleen yhtiön pääkonttori. Siirto on osa laajempaa uudistusta, jossa teräs- ja metallituotteiden varastointi keskitettiin Lahteen ja Turkuun. Tuotantopalvelut taas keskitettiin Lahteen, Turkuun ja Lapualle. Keskittäminen tehostaa yhtiön tuotantoa ja materiaalien käsittelyä sekä lisää varaston kiertonopeutta. Myös kuljetuskustannukset pienenevät merkittävästi. Lahden teräspalvelukeskukseen on rakennettu uutta tuotanto- ja varastotilaa korkeavarastoineen. Tilojen koneisiin ja laitteisiin investoitiin vuonna 2009 kaikkiaan 1,8 miljoonaa euroa. Keskittämissuunnitelman viimeisen vaiheen toteutus laajentaa ja parantaa merkittävästi asiakkaiden kokonaispalvelua. – Tuotantoamme ja varastointiamme tehostamalla pystymme vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme meille asettamiin haasteisiin ja kasvaviin vaatimuksiin. Samalla parannamme koko toimitusketjun kilpailukykyä. Olemme nyt valmiina markkinoiden uuteen nousuun, sanoo BE Group Oy Ab:n toimitusjohtaja Matti Tiira. Keskittämällä määrätietoisesti toimintojaan vuodesta 2003 alkaen BE Group on nostanut tuotantopalveluiden myynnin osuuden 41 prosentista 47 prosenttiin kokonaisliikevaihdosta. Keskittämissuunnitelman viimeinen vaihe on osa BE Groupin vuosien 2009–2012 pitkän tähtäimen strategiaa, jonka mukaisesti tuotantopalvelujen kapasiteettia lisätään merkittävästi kaikissa kolmessa teräspalvelukeskuksessa. Samalla nostetaan tuotannon jalostusastetta ja kasvatetaan tuotantopalveluiden osuutta kokonaismyynnistä 55 prosenttiin vuoden 2012 loppuun mennessä.

Avainsanat: