BE Group paransi tulostaan voimakkaasti

• BE Groupin liikevaihto nousi vuoden 2011 ensimmäisellä neljänneksellä 1 519 miljoonaan Ruotsin kruunuun, missä on kasvua 41 prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon (1 074). Toimitetut tonnimäärät kasvoivat 23 prosenttia.
  • Vuosineljänneksen liiketulos nousi 73 miljoonaa kruunua 45 miljoonaan kruunuun (-28), ja kertaluontoisista eristä, varastovoitoista ja -tappioista puhdistettu operatiivinen liikevoitto (EBITA) oli 51 miljoonaa kruunua (-8).
  • Helmikuussa yhtiö osti ruotsalaisen metallintyöstökonsernin RTS:n. Yritysosto vahvistaa BE Groupin tarjoomaa isoille konepaja-asiakkaille.
  • Tanskan liiketoiminta lakkautettiin ensimmäisen neljänneksen aikana, mikä rasittaa tulosta 4 miljoonalla kruunulla.

BE Groupin toimitusjohtaja, konsernijohtaja Roger Johansson kommentoi vuoden 2011 ensimmäisen neljänneksen tulosta:

– Vahvistimme tulostamme. Tuotteidemme ja palvelujemme kysyntä kasvoi tasaisesti ja liikevaihto nousi voimakkaasti verrattuna vastaavaan ajanjaksoon vuosi sitten. On ilahduttavaa, että kaikki liiketoimintayksiköt paransivat tulostaan ja että toimintamme oli voitollista myös itäisessä Keski-Euroopassa.

– Arvioimme, että kysyntä vahvistuu edelleen vuoden aikana. Uskomme myyntihintojen nousevan lyhyellä tähtäimellä, mutta pitkän tähtäimen kehitystä on tällä hetkellä vaikea arvioida.

Osavuosikatsauksen yhteydessä järjestetään tänään 28.4.2011 kello 14.00 (Suomen aikaa) analyytikoille ja medialle englanninkielinen webcast- ja puhelinkonferenssi, jossa tulosta kommentoivat toimitusjohtaja Roger Johansson ja talousjohtaja Torbjörn Clementz.

Ilmoittautuminen webcastiin:

Ilmoittautuminen puhelinkonferenssiin:

puh. +46 (0)8 505 598 53

Huom. vain rekisteröityneet osallistujat voivat esittää kysymyksiä tilaisuuden aikana.

toimitusjohtaja Roger Johansson

puh. +46 (0)733 188 758

roger.johansson@begroup.com

talousjohtaja, varatoimitusjohtaja Torbjörn Clementz