BE Groupin uudeksi konsernijohtajaksi Lars Bergström

Teräs- ja metallialan palveluyritys BE Group AB:n uudeksi toimitusjohtajaksi ja konsernijohtajaksi on nimitetty Lars Bergström. Kevään aikana BE Groupissa aloittava Bergström seuraa tehtävässään Håkan Jeppsonia, joka siirtyy 15.2. ikkuna- ja ovikonserni Inwidon toimitusjohtajaksi ja konsernijohtajaksi. Vt. konsernijohtajana toimii tällä välin varatoimitusjohtaja, talousjohtaja Torbjörn Clementz.

Lars Bergströmillä (50) on pitkä kokemus konepajateollisuuden tehtävistä Ruotsissa. Hän on toiminut muun muassa useissa tehtävissä ABB-konsernissa ja pörssilistatun Karoline Machine Toolsin toimitusjohtajana. Viimeksi Bergström on työskennellyt lattiankäsittelyjärjestelmiä valmistavan HTC Groupin toimitusjohtajana ja konsernijohtajana.

– Lars Bergström tulee konepajateollisuudesta, ja hänellä on tärkeää kokemusta kansainvälisen pörssilistatun yhtiön johtamisesta. BE Group panostaa yhä vahvemmin palvelujen myymiseen, joten hänen työkokemuksestaan yhdeltä tärkeältä asiakastoimialalta on suurta etua konsernin liiketoiminnan kehittämisessä, sanoo hallituksen puheenjohtaja Carl-Erik Ridderstråle.

Lars Bergström on valmistunut diplomi-insinööriksi Kuninkaallisesta teknillisestä korkeakoulusta. Hän on suorittanut MBA-tutkinnon Uppsalan yliopistossa.

– Olen iloinen päästessäni johtamaan BE Groupin kaltaista kansainvälistä pörssiyritystä. On innostavaa jatkaa hyvin hoidetun yhtiön kansainvälisen laajentumisen ja palvelumyynnin kasvattamisen strategiaa, Lars Bergström sanoo.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.