BMW Group nimittää uuden toimitusjohtajan Suomeen

BMW Group Suomen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.7.2013 alkaen varatuomari (VT) Mia Miettinen (41). Miettinen aloitti BMW Group Suomen palveluksessa myyntijohtajana vuonna 2011.

Miettinen aloitti uransa autoalalla vuonna 2003 aluemyyntipäällikkönä työskenneltyään ennen sitä KPMG:llä. Vuosina 20072011Miettinen oli vastuussa VV Auton liiketoiminnan kehityksestä ja jälleenmyyjäverkostosta.

“Sekä BMW- että MINI -jälleenmyyjät ovat tällä hetkellä sijoittamassa vahvasti molempien merkkiemme tulevaisuuteen Suomessa. Odotan innolla päästä jatkamaan jo aloitettua kehitystyötä sekä vahvistamaan entisestään organisaatiotamme ja merkkejämme”, sanoo BMW Group Suomen tuleva toimitusjohtaja Mia Miettinen.

Nykyinen BMW Group Suomen toimitusjohtaja Marcel Buining on nimitetty Alankomaiden MINI -johtajaksi 1.7.2013 alkaen.

“Mia on ollut juuri se tarvittava moottori BMW Group Suomen viimeaikaisessa positiivisessa kehityksessä. Siksi olenkin ylpeä ja luottavainen, että Mia on oikea henkilö jatkamaan tätä kehitystyötä toimitusjohtajana”, kertoo Buining.

LIITTEET: Mia Miettinen valokuva (kuva: Marko Mäkinen)

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217,
henri.jantunen(at)bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen. Tekemänsä työn ansiosta BMW Group on rankattu alansa johtajaksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä viimeisten kahdeksan vuoden ajan.

www.bmw.fi
www.bmwgroup.com