Boschin GLI VariLED Professional on luokkansa kirkkain taskukokoinen akkuvalaisin

- Luokkansa kirkkain valo kolmen Power LEDin ansiosta
- Monipuoliset valaistusominaisuudet: säädettävä valokeila ja yhdeksän eri valokulmaa
- Käytettävissä ammattilaisen 14,4 ja 18 V:n Li-ion-akuilla

Valaistusolosuhteet ovat yleensä heikkoja niin sisä- kuin ulkotyömailla. Esimerkiksi putkimiehet, sähköasentajat ja autokorjaajat käyttävät työtilansa valaistukseen yleensä tavallisia taskulamppuja ja neonputkia, jotka kuumenevat nopeasti ja rikkoutuvat helposti. Bosch tuo nyt markkinoille akkukäyttöisen valaisimen, GLI VariLED Professionalin, joka takaa parhaan mahdollisen valaistuksen kaikissa työkohteissa sisällä ja ulkona. Li-ion-teknologian valaisin vapauttaa ammattilaiset virtajohdosta. 300 luxin valotehonsa ansiosta se on luokkansa kirkkain akkuvalaisin.

Ainutlaatuisen nivelöinnin ansiosta työvalo taittuu kokoon ja on siten erittäin kompakti ja kätevä. GLI VariLED Professional mahtuu taskuun pienen kokonsa ansiosta (130x78x41 mm, ilman akkua). Sen yhdeksän eri valokulmaa mahdollistavat helpon kohdistamisen erilaisiin työkohteisiin ja sitä voi käyttää taskulamppuna, kohdevalona sekä laajan alueen valaistukseen.

GLI VariLED Professionalin voimanlähteeksi käyvät kaikki Boschin 14,4 ja 18 voltin Li-ion-akut. Kohdevalaistusta tarvittaessa sen voi ripustaa paikoilleen kätevällä kumihihnalla. Erittäin kestävä Durashield-runko pitää valaisimen vahingoittumattomana, vaikka se putoaisi betoniin kahden metrin korkeudesta.

Boschin Premium Li-ion -akkujen pitkän eliniän takaa elektroninen kennojen suojaus (ECP). Se suojaa akkuja ylikuormitukselta, ylikuumenemiselta ja syväpurkautumiselta. Akussa ei ole muisti-ilmiötä, jolloin se voidaan ladata milloin tahansa eikä akkujen lataustila purkaudu itsestään. Tämän ansiosta laite on käyttövalmis kuukausien säilytyksen jälkeenkin.

Bosch GLI VariLED Professional -akkuvalaisin on saatavilla 1.11.2010 alkaen hintaan 69 euroa (svh, alv 23 %, ei sisällä akkua/laturia).

Robert Bosch Oy, Stefan Bergman, 010 480 8279, stefan.bergman@fi.bosch.com
Cocomms Oy, Laura Terho, 09 6689 6912, laura.terho@cocomms.com

Bosch
Bosch-yhtymä on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja  palveluiden toimittajia. Ajoneuvo- ja teollisuustekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan yhtymän vuoden 2009 liikevaihto oli 38,2 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli runsaat 275 000 työntekijää. Yhtymä käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 300 tytäryhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin kasvun perusta. Bosch käyttää tutkimukseen ja kehitykseen yli 3,5 miljardia euroa vuodessa ja hakee vuosittain noin 3 800 patenttia. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Bosch-yhtymän taloudellinen riippumattomuus ja yrittäjänvapaus perustuvat poikkeukselliseen omistusrakenteeseen, jonka ansiosta yhtiö kykenee toteuttamaan merkittävät investointinsa ja kantamaan yhteiskunta- ja ympäristövastuunsa perustajansa Robert Boschin hengessä. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Yritystoiminnan omistajuustoiminnoista huolehtii säätiö. Jäljellä olevat osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.

Lisätietoja: www.bosch.fi