Cassidianin uutta THR9+-radiota on helppo käyttää jopa käsineet kädessä

Cassidianin uusi TETRA-radio on suunniteltu erityisesti kenttäkäyttöä varten. THR9+-radiossa on tavallisen numeronäppäimistön sijaan yksinkertaistettu näppäimistö, jota on helppo käyttää jopa käsineet kädessä.

THR9+ on suunniteltu erityisesti palomiehille ja muille vaativissa olosuhteissa työskenteleville, joille tärkeintä on radion helppokäyttöisyys. Radion valikkoon, puheryhmäluetteloon ja muihin tärkeimpiin toimintoihin pääsee kätevästi nelisuuntaisen nuolinäppäimistön avulla. Tekstiviestin tai puhelinnumeron kirjoittaminen onnistuu helposti THR9+:n kätevän tekstinsyöttömenetelmän avulla nuolinäppäimiä käyttäen. Navigointinäppäinten lisäksi radiossa on kaksi vapaasti ohjelmoitavaa näppäintä useimmin käytettyjä toimintoja varten.

THR9+-radion valikko on samanlainen kuin muissa Cassidianin TETRA-radioissa, ja radiossa on äänipalautetoiminto. Radiota voidaan käyttää jopa katsomatta sitä lainkaan. Näin käyttäjä voi keskittyä tehtäväänsä.

Yöllä tai pimeässä ympäristössä työskentelyä varten käyttäjä voi valita THR9+-radion night vision -näyttötilan, jonka värit ja valaistus on säädetty vähemmän kirkkaiksi helpottamaan silmän mukautumista ympäristön valo-olosuhteisiin ja vähentämään häikäisyä.

THR9+:lla on IP65-luokitus, joten se on täysin suojattu pölyltä sekä suojattu kaikista suunnista tulevilta paineistetuilta vesisuihkuilta. Näin se soveltuu hyvin vaikeimpiinkin työskentelyolosuhteisiin.

Radion Lifeguard-toiminto parantaa turvaa vaarallisissa tilanteissa hälyttämällä automaattisesti, jos radio ei liiku tai on liian kauan vaakatasossa. Hälytyksen mukana radio lähettää paikkatiedon ennalta ohjelmoituun osoitteeseen.

THR9+ on mekaanisesti täysin THR9i-radion kaltainen, joten kaikki THR9i:n lisälaitteet ovat yhteensopivia THR9+:n kanssa.

Cassidian:
Tapio Mäkinen                        Puh. 010 408 0931,  tapio.makinen@cassidian.com
Anke Sturtzel                          Puh. +33 6138 5330,  anke.sturtzel@cassidian.com

Viestintätoimisto Cocomms:
Anna-Mari Tiilikainen            Puh. 09 6689 6925,  anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Cassidianin sivut medioille:

Cassidian

Cassidian Finland Oy on osa EADS-konserniin kuuluvaa Cassidiania, joka on johtava turvallisuus- ja puolustusjärjestelmien integroija ja toimittaja. Liiketoiminta kattaa radiopuhelinverkot viranomais- ja vaativaan ammattikäyttöön sekä niiden päätelaitteet ja hätäkeskus-, raja-, rannikkovalvonta- ja ilmavalvontajärjestelmät. Suomessa yhtiöllä on yhteensä 350 työntekijää Helsingin ja Jyväskylän toimipisteissä.

EADS-yhtiö Cassidian on maailmanlaajuinen puolustus- ja viranomaisjärjestelmien toimittaja. Yrityksen laajaan tuotevalikoimaan kuuluu valvonta- ja puolustusjärjestelmiä, viranomaisverkkoja sekä lentokoneita ja miehittämättömiä ilma-aluksia. Tarjonta kattaa myös järjestelmäintegroinnin, globaalin turvallisuuden palvelut ja tukiratkaisut.

Vuonna 2010 Cassidian työllisti noin 28 000 työntekijää ja saavutti 5,9 miljardin euron liikevaihdon. EADS-konsernin liikevaihto oli samana vuonna 45,8 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 121 000 työntekijää.  EADS-konserniin kuuluvat Airbus, Astrium, Cassidian ja Eurocopter. www.cassidian.com