eBookers.fi on Vuoden verkkokauppa 2013

Verkkomatkatoimisto eBookers.fi on voittanut Vertaa.fi Web Awards -kilpailun. Ensimmäistä kertaa järjestetyssä kilpailussa annettiin lähes 46 000 ääntä Suomen parhaan verkkokaupan valitsemiseksi. Matkailu on edelleen kuluttajien verkkokauppasuosikki, sillä eBookers.fi:n lisäksi kärkeen ylsi myös Aurinkomatkat. Myös kodintekniikka oli vahvasti esillä, sillä koko kilpailun kakkoseksi nousi Gigantti.

Suomessa ensimmäistä kertaa järjestetty verkkokauppakilpailu Vertaa.fi Web Awards valitsi Suomen parhaat verkkokaupat. Suurimmalla äänisaaliilla Vuoden verkkokauppa 2013 on eBookers.fi, joka kiritti voittoon tiukalla erolla Gigantista, joka tuli kilpailussa toiseksi.

“Olemme erittäin ylpeitä, että voitimme sekä online-matkatoimisto-kategorian että Vuoden verkkokauppa 2013 -palkinnon Vertaa.fi Web Awards -kilpailussa. Tämä on erityisesti palkinto kovasta työstä, jota olemme tehneet, jotta suomalaiset voisivat nauttia täydellisestä matkavarauskokemuksesta. Palkinto inspiroi meitä jatkamaan sivustomme kehitystä. Lanseeraamme ensi vuonna uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia ebookers.fi-sivustolle, jotka lisäävät entisestään mahdollisuuksia kokea varauksen helppous millä tahansa päätelaitteella. Valmistaudumme siis jo voittamaan palkintoja myös ensi vuoden kisassa“, eBookersin Pohjoismaiden markkinointijohtaja Björn Alvarsson kertoo.

Parasta verkkokauppaa äänestettiin seitsemässä eri kategoriassa, joihin oli ennalta valittu mahdollisimman kattava otos merkittävimmistä verkkokaupoista ja näiden haastajista. Lisäksi kuluttajat pystyivät itse ehdottamaan myös muita verkkokauppoja kilpailuun.

Kategorioiden voittajat ovat seuraavat:

• Muoti: Zalando
  • Online-matkatoimisto: eBookers.fi
  • Online-matkanjärjestäjä: Aurinkomatkat
  • Kodintekniikka: Gigantti
  • Tietotekniikka: Verkkokauppa.com
  • Online-tavaratalo: NetAnttila
  • Viihde: CDON.com

”Kilpailussa menestyivät selkeästi isot verkkokaupat, jotka ovat panostaneet paitsi verkkokaupan toimivuuteen myös sen näkyvyyteen ja markkinointiin. Kilpailumme osoittaa, että kuluttajia houkutteleva verkkokauppa edellyttää vahvaa panostusta käytettävyyteen ja toimitusketjun toimivuuteen sekä asiakaspalveluun. Tämä vaatii riittäviä resursseja ja investointeja verkkokaupan kehitykseen”, Vertaa.fi:n maajohtaja Mika Sallinen kertoo.

”Ulkomaisten verkkokauppojen vahva jalansija Suomessa on puhuttanut viime aikoina paljon. Kilpailussa pärjäsivät hyvin ulkomaiset toimijat, mutta myös puhtaasti kotimaiset verkkokaupat. Suomalaisilla verkkokaupoilla on yhtäläinen mahdollisuus menestyä, kunhan asenne verkkokaupan suhteen on kohdallaan. Tämä ei tarkoita automaattisesti kivijalkakaupan tuhoa, vaan ne tukevat toisiaan. Niiden on kuitenkin toimittava yhdessä, ei erillisinä kokonaisuuksina. Verkkokaupan on oltava helppo ja turvallinen niin kuluttajille kuin kauppiaillekin”, Klarnan Suomen maajohtaja Casimir Ehrnrooth sanoo.

Kilpailun pääyhteistyökumppaneina toimivat verkkokauppojen maksuratkaisuja tarjoava Klarna sekä The Voice -radiokanava.

Vertaa.fi Web Awards -kilpailu järjestetään uudestaan ensi vuonna.

”Jalostamme kilpailua saamamme palautteen perusteella entistä paremmaksi ja mietimme esimerkiksi asiakaspalvelun ja verkkokauppojen käytettävyyden nostamista enemmän esille. Asiakaskokemus on kuitenkin verkkokaupan keskiössä”, Sallinen kommentoi.

Katso kilpailun tulokset osoitteesta www.vertaa.fi/webawards.

Liitteenä olevassa kuvassa palkinnon ottavat vastaan eBookersin Nordic Digital Marketing Manager Magnus Dahlquist ja Marketing Coordinator Minna Tuikka.

Mika Sallinen
Suomen maajohtaja
Vertaa.fi
mika.sallinen@vertaa.fi

Casimir Ehrnrooth
Suomen maajohtaja
Klarna Oy
casimir.ehrnrooth@klarna.com
+358 500 702 988

Vertaa.fi
Vertaa.fi on Suomen suurin ja suosituin vertailupalvelu. Se on tarjonnut vuodesta 2000 lähtien kuluttajille mahdollisuuden tuotevertailuun ennen ostopäätöksen tekemistä. Suomen Vertaa.fi on riippumaton yritys, joka pyrkii tarjoamaan mahdollisimman puolueetonta tietoa tuotteista, hinnoista ja kaupoista. Vertaa.fi on osa kansainvälistä Compare Groupia, johon kuuluu vertailusivustoja myös Hollannissa, Ranskassa ja Belgiassa.
www.vertaa.fi

Klarna
Klarna tarjoaa turvallisia ja helppoja maksuratkaisuja yli 15 000 verkkokaupalle ja yli 10 miljoonalle asiakkaalle Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa ja Alankomaissa. Klarna perustettiin vuonna 2005 tavoitteenaan tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa. Klarnan palveluiden ydin on tilauksen maksaminen jälkikäteen, jolloin kuluttaja saa tuotteen ensin ja maksaa vasta myöhemmin. Samalla Klarna kantaa luotto- ja petosriskit verkkokauppiaan puolesta. Klarna on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä: kahdeksassa vuodessa se on kasvanut työllistämään 800 henkeä kahdeksassa maassa. Suomessa Klarna työllistää 12 henkeä. Klarnan liikevaihto oli yli 1,1 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2012.
www.klarna.fi