Emirates tilaa Airbusilta 50 A380-lentokonetta lisää

Emirates-lentoyhtiö on tilannut Airbusilta 50 A380-lentokonetta lisää. Lähi-idässä liikenne kasvaa keskimääräistä enemmän, minkä vuoksi siellä on kysyntää erittäin suurille lentokoneille.

“A380 on edelleen laivastomme lippulaiva ja viiden vuoden jälkeen matkustajiemme erittäin suuressa suosiossa. Se on yksi tehokkaimmista lentokoneista polttoaineen kulutuksella ja päästöillä matkustajaa kohden mitattuna. A380 antaa meille joustonvaraa joissakin tilanteissa vastata matkustajien kysyntään markkinoilla, joilla slotien määrä on rajallinen”, sanoo Emirates-lentoyhtiön pääjohtaja sheikki Ahmed bin Saeed Al-Maktoum.

“Uusin tilaus auttaa sekä täydentämään että päivittämään kalustoamme.”

Emirates sai ensimmäisen A380-koneensa heinäkuussa 2008. Kaikkiaan lentoyhtiöllä on 39 A380-konetta. Näistä viimeisin on juuri nyt Airbusin osastolla Dubain ilmailunäyttelyssä.

A380-lentokone tuli liikenteeseen vuonna 2007, ja nykyisin sillä lentää kymmenen lentoyhtiötä. Kaikkiaan käytössä olevilla koneilla on lennetty yli miljoona lentotuntia miltei 140 000 kaupallisella lennolla. Noin 50 miljoonaa matkustajaa on jo kokenut A380-lennon.

A380 voi lentää 15 700 kilometriä ilman välipysähdyksiä. Hiljainen ja tilava matkustamo ja tasainen kyyti ovat tehneet A380:stä sekä lentoyhtiöiden että matkustajien suosikin. Näin sen käyttöaste on erittäin korkea.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.