Extreme Networksin BlackDiamond 20808 -kytkin pienentää kaupunkiverkkojen käyttökustannuksia

Yrityksille ja operaattoreille tietoliikenneratkaisuja tarjoava Extreme Networks lanseeraa uuden modulaarisen kytkinalustan erityisesti Metro Ethernet -verkkoihin. Helppokäyttöisen Layer 2 -ratkaisun ansiosta investointi- ja käyttökustannukset ovat erittäin alhaiset.

BlackDiamond 20808 -kytkimen käyttökustannukset ovat selvästi pienemmät verrattuna reititinpohjaiseen metroverkkoarkkitehtuuriin, jonka hoitamiseen tarvitaan sen monimutkaisen rakenteen takia korkeasti koulutettuja asiantuntijoita. Näin BlackDiamond 20808 parantaa yksinkertaisuudellaan operaattoreiden kannattavuutta.

– Tietoliikenneoperaattorit pyrkivät yleensä parantamaan tulostaan kasvattamalla keskimääräisiä käyttäjäkohtaisia tuottojaan ja pienentämään tuotantokustannuksiaan. BlackDiamond on selkeä vastaus tähän huutoon, Extreme Networksin Jukka Saarenmaa sanoo.

BlackDiamondin uutuusversio nostaa rimaa Ethernet-kaupunkiliikenteessä: kytkimessä on kahdeksan korttipaikkaa, joihin käyvien korttien nopeus on 120 gigabittiä sekunnissa – markkinoiden suurin kapasiteetti. Yhteensä kytkimen kytkentäkapasiteetti on 2 terabittiä sekunnissa. Näin 10 gigabitin portteja mahtuu yhteen alustaan jopa 64 ja kehikkoon 192.

BlackDiamond 20808 -kytkin voidaan päivittää tulevia 40 Gigabit Ethernet ja 100 Gigabit Ethernet -yhteyksiä varten.

BlackDiamond 20808 edustaa Extreme Networksin kymmenvuotisen Metro Ethernet -verkkosuunnittelun viidettä sukupolvea.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.