Extreme Networksin uutuustuotteet parantavat tietoverkkojen joustavuutta kustannustehokkaasti

Yrityksille ja operaattoreille tietoliikenneratkaisuja tarjoava Extreme Networks tuo uusilla ratkaisuillaan lisää toiminnallisuutta ja joustavuutta langallisten ja langattomien tietoverkkojen reunalle ja ytimeen mutta pitää kustannukset tasapainossa. Uudet tuotteet vastaavat verkonhallinnan tiukimpiinkin haasteisiin, kuten yhdentyneisiin verkkoihin, mobiliteettiin ja tietoturvaan.

Extreme Networksin uudet tuotteet tuovat verkon reunalle yhdenmukaisuutta ja pienentävät yritystason langattomien lähiverkkojen asennuskustannuksia. Tuotteet toimivat saumattomasti yhteen Extremen aiempien sukupolvien modulaaristen kytkinten kanssa. Uutuudet yhdessä uuden Widget Central -verkkopalvelun ja Software Developer’s Kit -ratkaisun kanssa tarjoavat yrityksille työkalut verkon kustannustehokkaaseen hallintaan.

– Pyrkimys tietoverkon kustannusten ja toiminnallisuuksien täydelliseen tasapainoon on verkkoammattilaisen osaamisen ydintä, mutta ilman oikeita välineitä tasapainoa voi olla vaikea saavuttaa. Kilpailukykyisesti hinnoiteltu, älykäs tuoteperheemme auttaa asiakkaita tietoturvan ja yhdentyneiden verkkojen hankalimmissakin haasteissa. Yksinkertaisuutta laitteiden käyttöön tuo yksi käyttöjärjestelmä, joka kattaa koko verkon reunoilta ytimeen, sanoo Extreme Networksin maajohtaja Jukka Saarenmaa.

Kiinteäporttisten Summit-kytkinten valikoimaan tulee edullisia gigabitin nopeudella toimivia Summit X350 -kytkimiä, joissa on joko 24 ja 48 porttia.

Palkitun BlackDiamond 8800 -kytkinalustan ”c”-versio parantaa verkon skaalautuvuutta nostamalla porttitiheyttä. Gigabitin ja 10 gigabitin nopeudella toimiva kytkin tukee virransyöttöä Ethernet-kaapelin kautta tinkimättä tuoteperheen tunnetusti pienestä virrankulutuksesta. BlackDiamond 8800 -perhe tukee nyt myös CLEAR-Flow-sääntökonetta, mikä tehostaa hyökkäysten havaitsemista.

Langattomia lähiverkkoratkaisuja rakentavat yritykset hyötyvät uusista langattoman verkon Altitude-tukiasemista, jotka tukevat nopeaa 802.11n-standardia. Tukiasemista on olemassa myös ulkotiloihin tarkoitettu malli, joka toimii -40–+70 asteen lämpötiloissa ja joka saa virtansa Ethernet-kaapelia pitkin. Alle 30 tukiaseman ympäristöihin tarkoitettu Summit WM20 -ohjain on edullisuudestaan huolimatta tehokas ratkaisu: se soveltuu jopa puheen siirtoon langattomassa verkossa.

Kaikki tuotteet ovat heti saatavilla.