Fujitsun muuntuvat kannettavat tottelevat sormea ja kynää

Ensimmäiset Windows 7 Touch -teknologiaa tukevat LIFEBOOKit mahdollistavat intuitiivisen tietojen syötön

Fujitsu tuo kahteen kannettavaan ensimmäistä kertaa monikosketustoiminnot. Kääntyvän näytön ansiosta taulumikroksi muuntuvat LIFEBOOK T4310 ja T4410 tukevat Windows 7 Touch -teknologiaa, joka tunnistaa sormien ohjausliikkeet. Liu’uttamalla sormia näytön pinnalla käyttäjä voi zoomata kuvia, suurentaa tai pienentää ikkunoita ja selata sivuja. 12,1 tuuman laajakuvanäyttöön sisältyvän Dual Digitizer -teknologian avulla tietoja voidaan syöttää laitteeseen tai muokata niitä joko monikäyttöisellä kynällä tai koskettamalla näyttöä. Lisäksi edistyksellinen käsialantunnistus mahdollistaa tekstin tuottamisen kynällä. Intelin uusimmat Core 2 Duo -suorittimet ja Intel GM45 -piirisarja tekevät kannettavista erittäin suorituskykyisiä. Modulaarisen laitepesän ansiosta LIFEBOOK T4310- ja T4410 -kannettavia voidaan myös laajentaa tarpeen mukaan: laitteeseen saa lisäkiintolevyn tai lisäakun työskentelyajan pidentämiseksi liikkeellä oltaessa. Valoisuuden tunnistin auttaa säätämään ledinäytön kirkkautta olosuhteisiin sopivaksi ja parantaa näin näytön kontrastia ja luettavuutta ulkonakin. Vain kaksi kiloa painavat LIFEBOOK-kannettavat kulkevat kevyesti mukana, ja 3G-, WLAN- ja Bluetooth-yhteydet pitävät käyttäjän yhteydessä muuhun maailmaan miltei kaikkialla. 3G-moduuli tukee Suomessa rakenteilla olevia 900 MHz:n verkkoja, joiden avulla yhteydet saadaan vietyä taloudellisesti myös haja-asutusalueille. Liikkuvien laitteiden tietoja turvaa LIFEBOOKeissa sormenjälkitunnistus. Lisäksi kannettavat tukevat lisävarusteena saatavaa Computrace-palvelua, joka auttaa paikallistamaan kadonneen tai varastetun laitteen ja poistamaan sen sisältämät tiedot. LIFEBOOK T4410 -mallissa on myös TPM-moduuli, joka tallentaa salasanoja ja digitaalisia sertifikaatteja ja suojaa näin laitteen tietoja ohjelmistohyökkäyksiltä sekä varkailta. Uutuusmallit tulevat markkinoille vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.