GE:ltä älykkäisiin sähköverkkoihin sopiva sähköajoneuvojen latausasema

Auton latausaika lyhenee merkittävästi

Globaali monialayritys General Electric (GE) esittelee helppokäyttöisen sähköajoneuvojen latausaseman. GE WattStation nopeuttaa ajoneuvon lataamista merkittävästi ja siten se helpottaa pistorasiasta ladattavien ajoneuvojen käyttöönottoa. Älykkään sähköverkon teknologiaa hyödyntävä asema merkitsee sähköyhtiölle mahdollisuutta hallita sähköajoneuvojen latauksen vaikutuksia paikallisiin ja alueellisiin sähköverkkoihin.

“Sähköajoneuvojen yleistyminen edellyttää sellaisia latausasemia, joissa lataus sujuu nopeasti ja helposti. GE WattStation vastaa tähän haasteeseen”, GE ecomagination -hankkeen johtaja Steve Fludder sanoo.

GE WattStation lyhentää ajoneuvon latausaikaa keskimäärin 12–18 tunnista 4–8 tuntiin, kun tyhjä 24 kWh:n akku ladataan täyteen.

Tunnettu teollinen muotoilija Yves Behar on yhdistänyt toiminnallisuuden kuluttajaa miellyttävään muotoon.

GE WattStation on myynnissä kaikkialla maailmassa vuonna 2011. Koteihin tarkoitettu versio asemasta julkistetaan myöhemmin tänä vuonna.

Lisätietoja GE WattStationista löytyy osoitteesta www.ecomagination.com/wattstation

Anu Ramamurty
Edelman
puh. +1-212-704-8155
anu.ramamurty@edelman.com

Megan Parker
GE
puh. +1-203-414-1257
megan.parker@ge.com

Ellen Dowell
GE Energy
puh. +1-860-793-5958
ellen.dowell@ge.com

GE
GE on infrastruktuuri-, rahoitus- ja mediapalveluihin erikoistunut globaali monialayritys, joka ratkaisee maailman hankalimpia haasteita. Yhtiön tuotteet ulottuvat lentokonemoottoreista ja energiantuotannosta rahoituspalveluihin, terveydenhuollon ratkaisuihin ja televisio-ohjelmiin. GE palvelee asiakkaitaan yli 100 maassa ja työllistää maailmanlaajuisesti noin 300 000 ihmistä. Lisätietoja: www.ge.com

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.