IBS:n toiminnanohjausjärjestelmä Sormatille Moskovaan

IBS toimittaa jakeluun, varastonhallintaan ja taloushallintoon liittyviä ASW-ohjelmistoratkaisuja kiinnitystarvikevalmistaja Sormat Oy:lle Venäjälle. Sormatilla on Moskovassa kokoonpanolinja, joka valmistaa rakennusteollisuudessa kiinnikkeinä käytettäviä PFG-ankkureita.

Sormatin 25 miljoonan euron liikevaihdosta 80 prosenttia tulee Suomen ulkopuolelta. Suurin yksittäinen markkina-alue on Venäjä. Venäjällä on runsaasti kasvupotentiaalia, sillä maan rakennusteollisuus on kovassa kasvussa.

IBS:n johtaja Ilkka Mikkonen näkee, että suomalaisyritykset hakevat nyt selkeästi kasvua Venäjältä.

– Venäjä on myös meille strategisesti tärkeä markkina-alue. Odotamme trendin jatkuvan. Pystymme vastaamaan kysyntään Venäjän markkinoille täysin lokalisoidulla järjestelmällä.

IBS:n kehittämä ASW-toiminnanohjausjärjestelmä auttaa yrityksiä tehostamaan toimintaansa ja automatisoimaan rutiininomaisia työtehtäviä. Tuoteperhe sisältää useita toisiinsa integroituja sovelluksia, jotka on suunniteltu erityyppisiin liiketoiminnan tarpeisiin. Toimitus on parhaillaan esitutkimusvaiheessa.

– IBS oli meille luonnollinen valinta. Olemme jo vuosia käyttäneet IBS-ratkaisuja Suomessa ja Hollannissa, Sormatin talouspäällikkö Minna Saaranluoma-Carpelan kertoo.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.