Johanna Markkanen Cocomms Oy:n toimitusjohtajaksi

Suomen suurimpiin viestintätoimistoihin lukeutuvan Cocommsin toimitusjohtajaksi on nimitetty KTM Johanna Markkanen 1.1.2016 alkaen. Nykyinen toimitusjohtaja ja yhtiön omistaja VTM Kaija Pohjala (ent. Langenskiöld) siirtyy hallituksen puheenjohtajaksi ja Cocommsin strategiseksi neuvonantajaksi.

Johanna Markkanen siirtyy tehtäväänsä Cocommsin varatoimitusjohtajan paikalta, mitä ennen hän on toiminut terveysalan viestinnän johtajana. Cocommsin palveluksessa Markkanen on ollut 6,5 vuotta.

”Johannalla on pitkä kokemus asiakkuuksien kehittämisestä terveys- ja lääkealalta sekä it- ja kuluttajatuotteista. Hän on vastannut Cocommsin taloudesta ja hallinnosta jo pitkään ja on erinomainen henkilö luotsaamaan yrityksen kehittämistä ja kasvua tulevina vuosina,” Kaija Pohjala sanoo.

Kaija Pohjala keskittyy jatkossa yhtiön strategian kehittämiseen ja asiakkaiden strategiseen konsultointiin. Lisäksi hän tukee asiakkaita transformaatioiden johtamisessa sekä kriisi- ja muutosviestinnässä. Transformaatioilla tarkoitetaan perustavanlaatuisia muutoksia, joissa pyritään viemään koko organisaatiokulttuuria uuteen suuntaan.

”Maailma muuttuu todella nopeasti, ja monet yritykset pohtivat tulevaisuuttaan. Pitkän aikavälin strategiat, suunnitelmat ja visiot eivät enää kanna, vaan tarvitaan ketteryyttä ja uskallusta muuttaa suuntaa ja kokeilla uutta. Rohkeimmat ja ripeimmät yritykset osaavat kääntää muuttuvan liiketoimintaympäristön tarjoamat mahdollisuudet voitokseen”, kertoo Johanna Markkanen.

”Tuemme asiakkaitamme murroksessa selviytymisessä tehokkaan viestinnän avulla. Autamme heitä ymmärtämään toimintaympäristöään, kehittämään liiketoimintaansa ja luomaan vuoropuhelua yllättävienkin tahojen kanssa. Viestinnän lainalaisuudet ja toimintatavat ovat muuttuneet: jokainen voi olla itse kanava tai media. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia henkilökohtaiselle viestinnälle ja vuorovaikutukselle eri sidosryhmien kanssa.”

Cocomms uusii parhaillaan strategiaansa ja visiotaan vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Nykyistä viestinnän tarjoomaa kehitetään entisestään ja jatkossa panostetaan myös digitaalisiin palveluihin ja analytiikkaan, asiakas- ja työntekijäkokemukseen sekä transformaatiojohtamiseen.

Cocommsin tavoitteena on olla valituilla toimialoilla ja palveluissa Suomen laadukkain viestintäkumppani asiakkailleen sekä kansainvälisten asiakkaiden eniten käyttämä suomalainen viestintäasiantuntija.

Kaija Pohjala, Cocomms Oy, puh. 0400 502 183, kaija.pohjala@cocomms.com
Johanna Markkanen, Cocomms Oy, puh. 050 465 4675, johanna.markkanen@cocomms.com

Cocomms
Cocomms Oy on täysin suomalaisessa omistuksessa oleva, kansainvälisesti verkostoitunut vaativien toimialojen ja tilanteiden täyden palvelun viestintätoimisto. Tuemme erityisesti teknologia-, finanssi-, terveys- ja kuluttaja-aloilla toimivia asiakkaitamme viestinnän strategisessa kehittämisessä ja toteutuksessa sekä muutos- ja kriisitilanteiden viestinnässä. Asiakkaitamme ovat muun muassa Airbus, BlackRock, Boehringer Ingelheim, Cisco, Espoon kaupunki, Fujitsu, IBM, McDonald’s, Netflix, Novartis, Standard Life Investments, Vaasan ja Ålandsbanken. Cocommsin vuoden 2014 liikevaihto oli 3,4 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on 35 työntekijää. Lisätietoja