Man Investmentsilta rahasto öljyntuotannosta syntyvien kasvihuonekaasujen vähentämiseksi

International Petroleum Investment Company (IPIC) ja maailman johtava vaihtoehtoisiin sijoitustuotteisiin keskittyvä Man Investments käynnistävät yhteishankkeen, joka vähentää öljyntuotannosta syntyvien haitallisten kaasujen määrää ja samalla tuottaa energiaa. Man aikoo perustaa rahaston, jonka tavoitteena on koota 1,5 miljardia dollaria. Varat sijoitetaan raakaöljyn tuotannossa syntyvien kaasujen kaappaamiseen ja käyttöön energiantuotannossa. Perinteisesti syntyvät kaasut on poltettu, mistä on syntynyt 350 miljoonaa tonnia hiilidioksidia vuosittain. Vuonna 2006 öljy- ja kaasulaitokset päästivät ilmaan 150 miljardia kuutiometriä maakaasua. Tämä vastaa 30 prosenttia EU:n vuosittaisesta kaasun kulutuksesta. Englanninkielinen tiedote kokonaisuudessaan liitteenä.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.