Netflix julkaisee ensimmäisen alkuperäiselokuvansa ensi vuonna

Netflixin ensimmäinen alkuperäiselokuva Crouching Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend saa ensi-iltansa ensi kesänä. Se julkaistaan samanaikaisesti Netflixissä ja valituissa IMAX-elokuvateattereissa.

Michelle Yeoh (Crouching Tiger, Hidden Dragon; The Lady) ja Donnie Yen (Ip Man 1 & 2, Monkey King 3D) tähdittävät Yuen Wo-Pingin (Tai-Chi Master) ohjaamaa elokuvaa, joka on jatko-osa Oscar-palkitulle Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme -elokuvalle. Uusi elokuva julkaistaan Netflixissä 28. elokuuta 2015.

The Weinstein Companyn tuottama Crouching Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend toistaa alkuperäisen elokuvan teemoja, mutta kertoo oman tarinansa kadotetusta rakkaudesta sekä legendaarisesta miekasta ja viimeisestä mahdollisuudesta pelastukseen. Elokuvaa siivittävät henkeäsalpaavat, hyvän ja pahan väliset taistelukohtaukset.

Crouchin Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend on ensimmäinen useista Netflixin rahoittamista elokuvista, jotka julkaistaan samanaikaisesti Netflixin kaikissa toimintamaissa sekä valituissa IMAX-elokuvateattereissa. Näin kuluttajilla on ainutlaatuinen mahdollisuus päättää, miten he haluavat katsoa elokuvan.

”Katsoja voi itse päättää, missä ja milloin hän katsoo elokuvan, jossa yhdistyvät intensiivinen toiminta ja henkeäsalpaava kauneus”, kertoo Netflixin sisältöjohtaja Ted Sarandos. ”Meillä on kunnia toimia yhteistyössä Harvey Weinsteinin lahjakkaan tuotantotiimin kanssa ja levittää elokuvaa myös IMAXin teattereissa.”

Elokuva perustuu Wang Dulun Iron Knight, Silver Vase -kirjaan. Elokuvan on käsikirjoittanut John Fusco (Marco Polo). Sitä tähdittävät Michelle Yeohin ja Donnie Yenin lisäksi muun muassa Harry Shum Jr. (Glee) ja Jason Scott Lee (Hawaii Five-O). Elokuvaa kuvataan parhaillaan Uudessa-Seelannissa.

Nina Jousenkylä, viestintätoimisto Cocomms
puh. +358 40 940 1314 | nina.jousenkyla(at)cocomms.com

Netflix
Netflix on maailman johtava internet-tv-yhtiö, jolla on yli 50 miljoonaa jäsentä 40 maassa. Netflixistä katsotaan kuukaudessa yli miljardi tuntia tv-ohjelmia ja elokuvia, mukaan lukien Netflixin omaa tuotantoa. Netflixin jäsenet voivat katsoa sisältöä edullisella kuukausihinnalla niin paljon kuin haluavat, milloin ja missä tahansa, melkein miltä tahansa internetiin yhteydessä olevalta laitteelta.  Palvelussa ei ole mainoksia, ja tilauksen voi peruuttaa milloin tahansa. Lue lisää internet-tv:n edelläkävijästä, Netflixistä (NASDAQ: NFLX) osoitteessa www.netflix.fi. Seuraa Netflixiä myös Facebookissa ja Twitterissä.

Avainsanat: