Pekka Toivanen Isku Kodin muotoilujohtajaksi

Isku-konserni jatkaa voimakasta sitoutumistaan muotoilun kehittämiseen. Isku Koti Oy:n muotoilujohtajaksi on nimitetty vuoden 2006 teollinen muotoilija Pekka Toivanen, 39.

Kilpailuilla huonekalumarkkinoilla toimiva Isku Koti erottuu kilpailijoistaan nostamalla muotoilun keskeiseksi painopisteekseen. Muotoilujohtaja Pekka Toivanen on Isku Kodin johtoryhmän jäsen. Hän vastaa muotoilun kokonaislinjauksista, johon kuuluvat muun muassa suunnittelu, muotoilijayhteydet ja uudistuvien myymälöiden esillepano.

Toivasen vahvuutena on monipuolisuus ja kyky suvereenisti yhdistää useita eri muotoilun osa-alueita. Toivanen tunnetaan myös taitavana design-strategina ja valmentajana, ja hänellä on yli 10 vuoden kokemus muotoilujohtamisesta sekä erilaisista muotoiluprojekteista esimerkiksi Arabian ja Iittalan kanssa.

Toivasen mukaan Isku Koti tähtää alan pohjoismaiseen eturiviin korkealaatuista muotoilua kehittämällä.

– Meidän on voimistettava Isku Kodin muotoilutietoisuutta ja modernien muotoilumetodien hyödyntämistä. Hyvä muotoilu toimii myös käytännössä, sillä se tekee elämän kotona mukavaksi, helpoksi ja hyväksi. Isku Kodin tuotteet ovat kestäviä ja ajattomia, ja niistä välittyy kotimaisuus ja aitous.

Isku Kodin palvelukseen Toivanen siirtyy helsinkiläisen suunnittelutoimisto Muotohiomon toimitusjohtajan tehtävistä. Toivanen jatkaa Muotohiomossa osa-aikaisesti design advisorin roolissa. Toivanen on valmistunut maisteriksi sekä Tukholman että Helsingin taideteollisista korkeakouluista.

muotoilujohtaja (1.5. alkaen) Pekka Toivanen, puh. 040 529 1646
toimitusjohtaja Petri Pitkäranta, Isku Koti Oy, puh. 044 792 3444