Relacom Finlandin yhteistoimintaneuvottelut päätökseen

Tietoliikennepalveluyritys Relacom Finland Oy on saanut 30.6.2009 käynnistyneet yhteistoimintaneuvottelut päätökseen 12.8.2009. Relacom Finland ilmoitti kesäkuussa koko henkilöstöä koskevien yt-neuvottelujen aloittamisesta taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Neuvottelujen käynnistyessä yhtiön henkilöstömäärä oli 1 273 henkilöä ja arvio vähennystarpeesta 430 henkilötyövuotta. Yt-neuvottelujen tuloksena yhtiö vähentää henkilöstöään 426 henkilötyövuotta. Henkilöstövähennykset koskevat kaikkia henkilöstöryhmiä, ja ne toteutetaan irtisanomisina, eläkejärjestelyin ja määräaikaisten työsuhteiden päättymisen kautta. Relacom Finland tukee henkilöstöään muutostilanteessa muun muassa järjestämällä irtisanotuille tuki- ja neuvontatilaisuuksia suurimmilla paikkakunnilla sekä tarjoamalla mahdollisuutta työnhakuvalmennukseen. Esimiehille on järjestetty valmennusta ja tukea muutosprosessin hoitamiseksi suunnitellulla tavalla. Verkkoliiketoiminnan markkinat ovat muuttuneet voimakkaasti, ja kilpailutilanteen näkymät ovat edelleen kaikin tavoin kireät. Hintakilpailu on erittäin kovaa. Nyt tehtävät sopeuttamistoimet ovat osa Relacom Finlandin toiminnallisen rakenteen uudistusta. Lisäksi yhtiö kehittää liiketoimintaansa toimintaedellytyksiensä parantamiseksi markkinoilla.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.