Ruotsalainen Office Management ostaa Bitifyn

Ruotsalainen it-, viestintä- ja toimistopalveluyhtiö Office Management ostaa pienille ja keskisuurille yrityksille it-palveluja tarjoavan Bitify Oy:n. Kaupan myötä Office Management vahvistaa markkina-asemaansa Pohjoismaissa ja laajentaa toimintaansa Helsingin alueelle.

Office Management ostaa Bitifyn koko osakekannan. Molemmat yhtiöt tarjoavat hyvin samankaltaisia kokonaisratkaisuja pienille ja keskisuurille yrityksille. Office Management jatkaa liiketoimintaa Suomessa Bitifyn rakentamalla strategialla ja hyödyntää konseptin etuja ja synergioita. Bitifyn asiakaskanta koostuu yli 200 yrityksestä Helsingin alueella.

”Office Management haluaa kasvaa kokonaistoimittajaksi Pohjoismaissa. Yrityskulttuurimme sopivat hyvin yhteen, koska molemmat yritykset ovat hyvin asiakas- ja myyntikeskeisiä”, sanoo Mats Ågren, Office Managementin toimitusjohtaja.

Bitify saa kaupassa tukea kasvuun ja liiketoiminnan kehitykseen. Bitifyn toiminta jatkuu ennallaan, mutta yhtiö saa lisää resursseja palveluihin ja kehitykseen.

”Asiakkaillemme tämä näkyy jatkossa laajempana palvelutarjontajana. Kauppa auttaa meitä tarjoamaan palvelujamme pohjoismaisella tasolla ja vaativampiin ympäristöihin Suomessa. Työntekijämme jatkavat edelleen samoissa tehtävissä ja saavat lisää tukea mutkikkaimpien it-haasteiden ratkaisemiseen”, Jaakko Sippola kertoo.

Bitifyn omistavat yhtiön työntekijät. Office Managementin omistavat toimiva johto ja Priveq Advisory AB.

Mats Ågren, toimitusjohtaja, Office Management, +46 (0)73 620 30 02, mats.agren@officemanagement.se

Jaakko Sippola, toimitusjohtaja, Bitify Oy, +358 (0)50 577 5520, jaakko.sippola@bitify.fi

Office Management on IT-, viestintäratkaisu- ja toimistopalvelujen ja tarvikkeiden kokonaistoimittaja. Yritys työllistää 320 henkilöä Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Helsingborgissa, Uppsalassa, Gävlessä, Luulajassa ja Oslossa. Office Management auttaa yli 7600 pientä ja keskisuurta yritysasiakasta toimistoiden tehostamisessa. Tämä toteutetaan kokonaisratkaisuilla kattaen asiakkaiden kaikki IT-, tiedostonkäsittely-, puheratkaisu-, videokonferenssi- ja toimistotarviketarpeet. Office Managementin tavoite on kasvaa Pohjoismaiden johtavaksi IT, kommunikointi ja toimisto toimittajaksi.

Bitify tarjoaa pk-yrityksille IT-palvelut kuukausimaksulla.  Bitifyn asiantuntijat kasvattavat asiakkaan tuottavuutta oikeanlaisten ratkaisujen valinnalla sekä toimintatapojen ja työvälineiden kehityksellä. Bitifyn liikevaihto vuonna 2015 on noin 3,6 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on 20 henkilöä.