Talvivaara toimittaa ensimmäisen erän nikkelituotetta Norilsk Nickelille

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö toimittaa tänään ensimmäisen tuotantoerän nikkelituotetta Sotkamon kaivokseltaan Norilsk Nickelin Harjavallan jalostamoon. Tuote-erän suuruus on noin 100 tonnia.

Nikkelituotetoimitukset jatkuvat tulevaisuudessa Norilsk Nickel Harjavallan ja Talvivaaran välisen pitkäaikaisen toimitussopimuksen mukaisesti. Yhtiöillä on 10 vuoden myynti- ja ostosopimus kaivoksen koko nikkeli- ja kobolttituotannosta.

VR Cargo on kehittänyt Talvivaaran nikkelituotteen rautatietiekuljetuksiin soveltuvan erikoiskaluston, jota tullaan käyttämään myös jatkossa toimituksissa Harjavaltaan.

”Tämänpäiväinen toimitus Norilskille on merkittävä askel Talvivaaran matkalla täyteen tuotantoon, yhdeksi maailman merkittävimmistä nikkelikaivoksista. Haluan tässä yhteydessä kiittää yhteistyökumppaneitamme, toimittajiamme ja työntekijöitämme hyvästä työstä, jonka ansiosta ensimmäinen toimituksemme sujuu näin hyvin”, Talvivaaran Kaivososakeyhtiön toimitusjohtaja Pekka Perä sanoo.

”Ensimmäinen raaka-ainejuna on uuden jakson alku Harjavallassa. Tässä hankkeessa saamme olla osana uuden nikkeliteknologian jalostusketjua ja kehittää sitä yhdessä Talvivaaran kanssa”, Norilsk Nickel Harjavallan johtaja Heikki Saari toteaa.

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.