Trend Micron tuote paras tietomurtojen havaitsemisessa NSS Labsin vertailussa

Trend Micron Deep Discovery -ohjelmisto sai parhaan tuloksen NSS Labsin tietomurtojen havaitsemissovellusten testissä. Trend Micron tuote nousi ykköseksi kuuden tuotteen vertailussa. NSS Labs on maailman johtava, riippumaton tietoturvatutkimusyhtiö.

NSS Labsin mukaan Deep Discovery löysi 99,1 prosenttia testin uhista. Se ei raportoinut yhtään uhkaa aiheettomasti ja löysi kaikki sähköpostilla saapuvat haittaohjelmat ja haavoittuvuuksiin kohdistuvat hyökkäykset. Trend Micron sovelluksen kokonaiskäyttökustannukset olivat testin toiseksi pienimmät, 25 prosenttia alle testattujen ratkaisujen keskiarvon. NSS Labs myönsi Deep Discoverylle ”Recommended”-luokituksen.

“Kehittyneiden uhkien ja kohdennettujen hyökkäysten määrä on kovassa kasvussa. Niihin varautuminen vaatii uudenlaista lähestymistapaa, jossa kaikki tietoturvaratkaisut torjuvat uhkia yhteistoimin. Kokonaisvaltaisessakin suojauksessa tietomurtojen tehokas havaitseminen on avainasemassa. Siksi arvostamme suuresti huipputulosta puolueettoman ja arvostetun organisaation vertailussa,” Trend Micron Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki sanoo.

Trend Micro julkisti sovelluksen vuonna 2012. Sitä käyttävät sadat yksityiset ja julkisen sektorin asiakkaat ympäri maailmaa, esimerkiksi Republic National Distributing, Yhdysvaltain toiseksi suurin alkoholijuomien jakelija.

“Ensimmäisen kahden kuukauden aikana Deep Discovery havaitsi ja pysäytti 5 000 tapahtumaa laajaverkossamme, joita mikään muu turvakerroksemme ei havainnut. Mikä tahansa näistä tapahtumista olisi voinut johtaa suureen tietomurtoon”, kertoo Republic National Distributingin IT-johtaja John Dickson.

Aiheesta lisää englanninkielisessä blogissa:

Trend Micro Deep Discovery -tuotteen tulokset NSS Labsin testissä:

Kaikkien testattujen laitteiden tulokset saa rekisteröitymällä täällä: http://campaign.trendmicro.com/forms/NSS_Labs_Breach_Detection_Comparison_Report

Trend Micro
Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki
kimmo_vesajoki@trendmicro.com

0400 488071

Tietoturvayhtiö Trend Micro on pilvipohjaisten turvallisuusratkaisujen globaali markkinajohtaja. Yhtiön turvallisuus- ja uhkienhallintaratkaisut suojaavat yritysten ja yksityiskäyttäjien digitaalista tietojenvaihtoa. Palvelinturvallisuuden edelläkävijänä toimitamme luokkansa parhaat, asiakkaillemme ja kumppaneillemme sopiviksi mitoitetut turvallisuusratkaisut päätelaitteisiin, palvelimiin ja pilveen. Ratkaisumme pysäyttävät uudet uhat nopeasti ja suojelevat tietoja fyysisissä, virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Alansa johtavan Trend Micro Smart Protection Network -tiedonlouhintaverkon tukemat tuotteemme ja palvelumme pysäyttävät uhat syntysijoillaan internetissä. Vuonna 1988 perustetulla Trend Microlla on maailmanlaajuisesti palveluksessaan yli 5200 työntekijää, joista 1300 asiantuntijaa on erikoistunut tietoverkon uhkien torjuntaan.

Avainsanat: