Tukholman ytimeen avataan Omenahotelli

Suomalaisten kehittämä maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen itsepalveluhotelliketju laajentuu Ruotsiin.

Kahdestoista Omenahotelli avataan aivan Tukholman keskustassa lauantaina 28.4. Kyseessä on hotelliketjun toinen hotelli Suomen ulkopuolella. Hotelli sijaitsee lähellä pääostoskatu Drottningsgatania viiden minuutin kävelymatkan päässä Tukholman päärautatieasemalta ja Arlanda Expressiltä.

”Ensimmäistä kertaa suomalaisyritys avaa hotellin aivan Tukholman sydämessä. Ruotsi on antanut meille Ikean ja H&M:n, nyt ruotsalaiset pääsevät nauttimaan innovatiivisesta suomalaisesta vientituotteesta”, Omenahotellin varatoimitusjohtaja Janne Wartiovaara sanoo.

Tukholman Omenahotelli toimii samalla periaatteella kuin ketjun muutkin hotellit: hotellin sijainti on keskeinen ja matkustajat saavat hyvätasoisen huoneen edullisesti. Perinteistä hotellivastaanottoa ei ole, vaan huoneisiin pääsee varauksen yhteydessä saadulla ovikoodilla. Tämän mahdollistaa yrityksen itse kehittämä automatisoitu järjestelmä hotellivarauksesta itse majoittumiseen. Tehokkaan ja innovatiivisen konseptin ansiosta yrityksen oma organisaatio pysyy keveänä sekä joustavana ja hinnat kilpailukykyisinä.

Tukholmassa Omenahotellin huoneet maksavat alkaen 599 kruunua eli noin 67 euroa yöltä.

”Tukholmasta on puuttunut edullinen mutta laadukas perhe- ja business-hotelli. Kohderyhmäämme ovat erityisesti Tukholmaan matkustavat suomalaiset sekä pääkaupunkiinsa matkustavat ruotsalaisperheet ja liikematkustajat. Koska huoneemme ovat isoja ja niissä on aina neljä sänkyä, huoneisiin mahtuu kerralla useampikin eikä hotellissa asuminen rasita kukkaroa”, Wartiovaara sanoo.

Muut Omenahotellit sijaitsevat Helsingissä (3 hotellia), Tampereella (2 hotellia), Turussa, Vaasassa, Jyväskylässä, Seinäjoella, Lahdessa sekä Kööpenhaminassa. Kesän aikana Suomessa avataan uudet Omenahotellit Poriin ja Ouluun. Hotelliketjun on tarkoitus jatkossa laajentua lisää niin Suomessa kuin ulkomailla.

”Etsimme uusia suomalaiskohteita jatkuvasti ja lähiulkomaita seuraamme tarkasti. Vahvan konseptin ja automatisoidun järjestelmän ansiosta Omenahotelleja voidaan jatkossa avata myös franchising-periaatteella”, Wartiovaara sanoo.

Tukholman Omenahotellin osoite on Torsgatan 10, 11123 Tukholma, Ruotsi. Kuvia hotellista on mukana tiedotteen lopussa.

Lisätietoja
Janne Wartiovaara, varatoimitusjohtaja, puh. 050 5510 442, janne.wartiovaara@omenahotels.com

Omenahotelli
Omenahotelli on Rabbe Grönblomin vuonna 2003 perustama suomalainen hotelliketju. Hotellit tarjoavat edullista mutta korkeatasoista majoitusta keskeisellä paikalla ilman perinteistä hotellivastaanottoa. Hotelleja on tällä hetkellä Helsingissä, Jyväskylässä, Lahdessa, Seinäjoella, Tampereella, Turussa, Vaasassa sekä Tukholmassa ja Kööpenhaminassa. www.omenahotels.com