Turun saariston merikarttasarja D on uudistunut

Merikarttasarja D, Turunmaan saaristo on päivittynyt. Edellisen kerran vuonna 2010 ilmestyneeseen karttasarjaan on tehty paljon päivityksiä.

Syvyystietoja on päivitetty ja tarkennettu laajoilla alueilla, joihin lukeutuvat muun muassa Kihti, Turusta ulos johtava syväväylä sekä Utön länsipuoli. Syvyystietoja on päivitetty myös väylien ulkopuolella. Lisäksi mukana on useita satoja uusia, yksittäisiä syvyys- ja kivihavaintoja.

Merenkulun turvalaitteisiin on tehty yli 400 päivitystä. Muutoksia navigointi- ja taululinjoihin sekä väyläalueisiin on satoja. Uudessa kartassa on tarkistettuja tietoja myös siltojen alikulkukorkeuksista, johdoista, nimistöistä, rantaviivasta ja laitureista. Käyntisatamatiedoissa on kymmeniä päivityksiä. Kuuden karttasuurennoksen rajausta on parannettu.

Pieneen sarjakokoon (46 x 34 cm) valmistettu, kierresidottu D-sarja kattaa Saaristomeren alueen Uudestakaupungista Utön majakalle saakka. Lännessä sarja ulottuu Ahvenanmaan rajalle ja idässä hieman Paraisten itäpuolelle asti. Kartaston mittakaava on 1:50 000, ja erikoiskarttojen mittakaavat ovat vielä tarkempia.

D-sarja on merikarttasarjoista kaikkein suosituin. Viime vuonna toteutetun merikarttojen hinnanalennuksen ansiosta karttasarjojen uusiminen on veneilijöille entistä edullisempaa. Kaikki vuoden 2013 merikarttojen hinnat ovat voimassa myös tänä vuonna. Ainoana poikkeuksena Sisävesikarttasarja R:n hinta laski 47 eurosta alempaan hintaluokkaan 40,80 €.

Lisätietoa tuotteesta:
Aino Wuolijoki, tuotepäällikkö, Karttakeskus Oy, p. 050 564 7684, aino.wuolijoki@karttakeskus.fi

www.karttakauppa.fi

Karttakeskus Oy

Karttakeskus Oy on Affecto Oyj:n kokonaan omistama, Suomen suurin ainoastaan paikkatietoratkaisuihin keskittyvä tietotekniikkatoimittaja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 12,2 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 120. Karttakeskus tarjoaa digitaalisten navigointi- ja karttapalvelujen lisäksi asiakkailleen paikkatietokonsultointia, IT-ratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja. Karttakeskus on Suomen suurin karttojen kustantaja ja jakelija.
Lisätietoja: www.karttakeskus.fi

Avainsanat: