United Power kutsuu valtion neuvottelemaan merikaapelin omistuksesta

Sähkön siirtoon tarkoitettua merikaapelia suunnitteleva United Power Oy toivottaa Suomen valtion tervetulleeksi keskustelemaan hankkeensa osakkuudesta. Yhtiön hallituksen jäsen Vesa Pirtilä esitti kauppa- ja teollisuusministeri Mauri Pekkariselle kutsun neuvottelupöytään torstai-iltana 30.11. TV1:n suorassa ajankohtaisohjelamassa A-plus.

United Powerin mukaan osakkuus merikaapelihankkeessa on linjassa KTM:n tuoreiden energiapoliittisten kannanottojen kanssa. Se on nopea, edullinen ja kustannustehokas tapa edistää tervettä kilpailua ja laskea sähkön hintaa Suomessa.

Valtio-omistus sopii hyvin myös United Powerin omistajapolitiikkaan. Yhtiön omistajiin kuulu jo nyt Venäjän valtio omistamansa Baltenergo-yhtiön kautta ja hanketta rahoittaa Venäjän valtion ulkomaankauppapankki Vneshekonombank.

Vesa Pirtilä, United Power Oy:n hallituksen jäsen, puh. 044 709 9200
Kari Nars, United Power Oy, neuvonantaja, puh. 050 380 9409

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.