Uudistunut Optima saapuu Suomeen – hinnat julki

Kia esittelee Suomessa uudistuneen Optima-mallin, jossa yhdistyvät tyylikkyys, urheilullisuus ja ajamisen mukavuus.

Optima on D-segmentin suunnannäyttäjä vetovoimaisella designillaan ja sen odotetaan puhuttelevan Suomessa erityisesti yritysautoilijoita. Tämä on huomioitu myös varustelussa. Uutena varustetasona Optimaan on saatavana Business, joka täyttää vaativankin autoilijan tarpeet.

Business-varusteluun kuuluvat muun muassa risteävän liikenteen valvontajärjestelmä, aktiivinen kaistavahti, nahkaverhoillut istuimet ilmastoinnilla (etuistuimet), panoraama-lasikatto, Infinity Premium -audiojärjestelmä, Smart Key -älyavainjärjestelmä, automaattinen taskupysäköintijärjestelmä ja 7” TFT LCD -monitoimikosketusnäyttö (navigointijärjestelmä ja peruutuskamera). Luokkansa edustavimman sedanin ulkoasun kruunaa Business-varusteluun sisältyvä Sport-ulkonäköpaketti ja 18” alumiinivanteet.

Ulkoisesti uudistuneen Optiman tunnistaa keulasta. Auto on saanut uudet Ice Cube LED-sumuvalot. Myös ajovaloumpio on muotoiltu uudelleen sijoittamalla LED-päiväajovalot ajovalojen yhteyteen. Auton keulamaskia ja etupuskuria on niin ikään uudistettu. Takana uudistukset näkyvät valojen, puskurin ja takaluukun muotoilussa. Optiman urheilullisen yleisilmeen viimeistelee uusi vannevalikoima.

Sisälle Optima on saanut uuden D-muotoillun ratin ja vaihteenvalitsimen. Myös auton istuimet on muotoiltu entistä paremmiksi. Optiman äänieristystä on parannettu auton ollessa edeltäjäänsä hiljaisempi. Uusi Optima on ensimmäinen Kia-malli, joka on varustettu Drive Mode Select -ajotilaohjelmalla (Eco, Normal, Sport).

Optimaa on saatavana kahtena eri moottoriversiona. Dieselin voimanlähteenä on 1.7 CRDI (136 hv). Bensiinivaihtoehtona puolestaan on monipisteruiskutuksella varustettu 2.0-moottori (165 hv). Molemmat moottorit ovat saatavana manuaali- ja automaattivaihteisina. Optima-malliston varustetasoja ovat LX, EX ja Business.

Uudistuneen Optiman hinnat alkavat 27990 eurosta. Suomessa uusi Optima on esillä viikonloppuna Kia-jälleenmyyjillä kautta maan.

Lisätietoja
Lauri Puintila, PR-päällikkö, Kia-maahantuonti, Lauri.Puintila (at) delta.fi, 040 584 4685

Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation on vuonna 1944 perustettu eteläkorealainen autonvalmistaja. Kia-autojen vuosittainen tuotanto on yli 2,7 miljoonaa ajoneuvoa. Kialla on yhdeksän valmistus- ja kokoonpanotehdasta viidessä eri maassa ja myyntiverkosto toimii noin 150 maassa. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 30,97 miljardia euroa. Kialla on maailmanlaajuisesti yli 47 000 työntekijää.

Kia oli vuonna 2013 Suomen kuudenneksi myydyin automerkki. Kian maahantuontiyhtiö Suomessa on Delta Motor Group.