Uusi rakenneoivallus Iskun Timo-jakkarassa

Isku Koti Oy esittelee Habitaressa uuden Timo-jakkaran, joka on valmistettu puusta ja taivutetusta vanerista. Jakkaran valmistuksessa käytetään hyväksi uutta innovatiivista ja tuotesuojattua puurakennetta.

Puurakenteen on kehittänyt tuotesuunnitteluun osallistuva tekninen suunnittelija Timo Soikkeli, joka on jo kauan hakenut ratkaisua kalusteen jalan ja tason yhdistämiseen. Ratkaisun löydyttyä rakenne muotoiltiin ja testattiin. Muotoiluun ja tuotteistamiseen osallistui Soikkelin lisäksi muotoilija Leea Koskinen.

Timo kasvaa tuoteperheeksi, johon tulee tasoja, raheja ja pöytiä. Ensimmäiset tuotteet tulevat myyntiin talvella 2007–2008.

Iskun huonekaluvalmistuksella on pitkä perinne ja vahva osaaminen puukalusteiden suunnittelussa ja tuottamisessa. Timo-jakkara on tällä osaamisella saavutettu työvoitto. Vaneritaivutteen ja puun muodostama kantava rakenne selättää suomalaisen muotoilun kestohaasteen.

Pekka Toivanen, muotoilujohtaja, Isku Koti, 044 792 3640, pekka.toivanen@isku.fi

www.iskukoti.fi

Kuvapyynnöt: