Wizz Air tilaa Airbusilta 110 A321neo-lentokonetta

Itä- ja Keski-Euroopan suurin halpalentoyhtiö Wizz Air on tehnyt aiesopimuksen Airbusin kanssa 110 A321neo-lentokoneen ostamisesta. Kyseessä on suurin yksittäinen A321neo-tilaus, jonka nostaa neo-koneiden tilaukset yli 4 000 rajapyykin.

.

Wizz Airin tilaamien A321neo-koneiden matkustamossa käytetään Cabin Flex -kokoonpanoa, jonka ansiosta koneeseen mahtuu 239 18-tuumaista istuinta.

Tällä hetkellä Wizz Airilla on käytössä 61 lentokonetta, joilla lennetään 380 reittiä 22 kentältä.

.

“Nopeasti kasvavan A320-laivastomme ansiosta olemme nousseet yhdeksi Euroopan johtavista lentoyhtiöistä. A321neo on selvästikin johtava kapearunkokone, joka käytön taloudellisuus tukee kunnianhimoisia kasvusuunnitelmiamme”, sanoo WIzz Airin pääjohtaja Jozsef Varadi.

.

A320neo-koneiden käyttökustannukset ovat kapearunkokoneiden alhaisimmat. Kolmeen eri konekokoon mahtuu 100–240 matkustajaa. Näin tuoteperhe kattaa kaikenlaiset tarpeet kapearunkokoneille yhtä lailla kotimaisille kuin kaukoreiteille.

.

Tähän mennessä Airbus on saanut A320-koneista yli 11 700 tilausta yli 300 sadalta asiakkaalta. Koneita on toimitettu yli 6 500.

Viestintätoimisto Cocomms
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut lähes 9 000 lentokonetta noin 370 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi yli 6 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.