Yhteistyö Nephila Capitalin kanssa laajentaa Man-konsernin vaihtoehtoisten sijoitustuotteiden valikoimaa

Man-konserni, maailman johtava vaihtoehtoisiin sijoitustuotteisiin keskittyvä omaisuudenhoitoyhtiö, ostaa 25 prosenttia Nephila Capital -yhtiöstä. Nephila on erikoistunut vakuutuspohjaisiin sijoitustuotteisiin kuten vakuutuskytkentäisiin arvopapereihin, katastrofijoukkovelkakirjalainoihin, vakuutusvaihtosopimuksiin ja sääjohdannaisiin

Nephilan sijoitusstrategiat eivät korreloi perinteisiin sijoitusmuotoihin, mikä antaa mahdollisuuden sijoitusten tehokkaaseen hajauttamiseen.

Vähemmistöosakkuus Nephilassa kuuluu Manin monistrategiaiseen pääomasijoitusten hoitajaan Man ECOon, joka erikoistuu ympäristöön liittyvien projektien rahoitukseen.

Man-konsernin pääjohtajan Peter Clarken mukaan osakkuus Nephilassa tukee Manin strategiaa laajentaa tuotevalikoimaansa.

”Katastrofi- ja sääjohdannaismarkkinoilla on suuria mahdollisuuksia tuottoihin, jotka eivät korreloi perinteisten sijoitusten kanssa”, hän sanoo.

Nephilalle yhteistyö merkitsee pääsyä kansainvälisille markkinoille sekä mahdollisuutta keskittyä sijoitusmahdollisuuksien arviointiin ja salkunhallintaan.

Vuonna 1998 perustetun Nephilan pääkonttori on Bermudalla, ja sillä on noin 2,4 miljardia dollaria hallinnoitavana (tilanne 28.5.2008).

Yrityksestä

Cocomms on Suomen johtava itsenäinen viestinnän konsultointitoimisto, joka tukee asiakkaitaan erilaisten muutos- ja kriisitilanteiden johtamisessa. Kasvatamme asiakkaidemme omistaja-arvoa sekä autamme heitä rakentamaan tavoiteltua mainetta, työnantajakuvaa ja brändiä. Valtaosa asiakkaistamme on Suomessa toimivia kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita teknologian, talouden sekä terveydenhuollon aloilla.