Liza Nyberg Collectorin uudeksi toimitusjohtajaksi

Göteborg, Ruotsi – Collector AB (julk.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collectorin hallitus on tänään nimittänyt Liza Nybergin Collector AB:n (julk.) ja Collector Bank AB:n uudeksi toimitusjohtajaksi.

Liza Nyberg on vuodesta 2014 lähtien työskennellyt toimitusjohtajana Landshypotek Bank AB:ssä, joka on Ruotsin yhdeksänneksi suurin pankki. Siellä hän on ennen kaikkea johtanut menestyksekkäästi digitaalista muutostyötä ja laajentanut tuotevalikoimaa.

”On uskomatonta, että löysimme Lizan kaltaisen toimitusjohtajan! Hänessä yhdistyvät vahva yrittäjyysasenne, kokemus, osaaminen ja pankkitoiminnan ja sitä koskevien säädösten ymmärtäminen. Hän on työskennellyt muun muassa toimitusjohtajana ohjelmistoyritys Emricissä, Skandiamäklarna-yrityksessä ja Danske Bankin hypoteekkiyhdistyksessä, joissa hän on osoittanut todellista kykyä johtaa onnistuneesti kasvu- ja muutoshankkeita. Liza on todellinen löytö, joka tulee ohjaamaan Collectoria kohti sen tärkeimpiä päämääriä, kehitystä ja kasvua.” Lena Apler, Collectorin perustaja ja väliaikainen toimitusjohtaja

”Kun minulle tarjottiin Ruotsin kiinnostavimman yrityksen toimitusjohtajan paikkaa, vastasin tietenkin myöntävästi, vaikka teen tälläkin hetkellä erittäin innostavaa työtä. En voinut kieltäytyä mahdollisuudesta johtaa näin menestyvää yritystä, joka on samalla Pohjoismaiden johtava pankki digitaalisten palveluiden sektorilla. Yrityksen tähänastiset saavutukset ovat vaikuttavia, ja niiden pohjalta on hyvä jatkaa menestyksekästä matkaa samassa hengessä.” Liza Nyberg, Collectorin tuleva toimitusjohtaja

Liza ottaa tehtävän vastaan syksyllä 2017, kuitenkin viimeistään 1. marraskuuta.

Lisätietoja:
Lena Apler, perustaja ja väliaikainen toimitusjohtaja I Puhelin: +46 (0)70-525 65 80 I Sähköposti: lena.apler@collectorbank.se
Erik Selin, Collectorin hallituksen puheenjohtaja I Puhelin: +46 (0)70-6 07 47 90 I Sähköposti: erik.selin@balder.se

EU:n markkinoinnin väärinkäyttöasetus velvoittaa Collector AB:tä (COLL) julkistamaan nämä tiedot. Edellä mainitut yhteyshenkilöt ovat antaneet tiedot julkaistaviksi 25. huhtikuuta 2017 klo 8.30 CET. Pörssi: Osakkeen lyhenne: COLL.

Lainaukset

Lena Apler, Collectorin perustaja ja väliaikainen toimitusjohtaja