Combitech aloittaa toiminnan Suomessa

Saab Systems Oy liittyy osaksi tekniikkakonsulttiyritys Combitech:iä. Yhdistyminen vahvistaa Combitechin asemaa pohjoismaisena konsulttiyrityksenä.

Combitech on puolustus- ja turvallisuuskonserni Saabiin kuuluva itsenäinen yritys, jonka tavoitteena on kasvaa pohjoismaisilla konsultointimarkkinoilla. Yrityksen tähänastinen toiminta on keskittynyt Ruotsiin ja Norjaan, ja nyt sen toiminta laajenee myös Suomeen. Saab Systems Oy:n toiminta koostuu pääosin integraatio- ja asiantuntijapalveluista, ja sillä on asiakkaita niin puolustussektorilla kuin turvallisuus- ja tietoliikennealalla. Saab Systems Oy:llä on 60 työntekijää neljässä toimipisteessä.

”Strategiamme on kasvaa Pohjoismaissa, ja Saab Systems Oy:n kautta olemme saaneet hyvän jalansijan ja vakiintuneen asiakaskunnan Suomessa. Combitechin ja Saab Systems Oy:n osaamiset sopivat hyvin yhteen, ja nyt myös suomalaiset asiakkaat voivat hyötyä Combitechin kattavasta palveluvalikoimasta. Keskitymme Suomessa aluksi tarjoamaan järjestelmäintegraatioon ja tieto- ja järjestelmäturvallisuuteen liittyviä palveluja sekä luotettavia tietoliikenneratkaisuja”, toteaa Combitechin toimitusjohtaja Marie Bredberg.

Combitech on kasvanut viime vuosina voimakkaasti sekä orgaanisen kehityksen, että yrityskauppojen myötä. Vuoden 2012 tammikuussa se osti Sörman Informationin ja elokuussa 70 % norjalaisesta Bayes Risk Management -yrityksestä.

Saab Systems Oy kuului aiemmin Saabin Security and Defence Solutions -liiketoiminta-alueeseen. Siirtyminen osaksi Combitechin liiketoimintaa astui voimaan 1.1.2014.

Charlotte Magnusson, tiedotuspäällikkö, Combitech
Puhelin: +46 734 184 143, sähköposti: charlotte.magnusson@combitech.se

Pekka Blomberg, toimitusjohtaja, Saab Systems Oy
Puhelin: +358 50 314 1000, sähköposti: pekka.blomberg@saabgroup.com