Consti Julkisivut: saneerauksella laatua vuokra-asumiseen

Lehdistötiedote 16.8.2011

Consti Julkisivut on aloittanut Helsingissä kaupungin vuokra-asuntojen julkisivujen saneerausurakoinnin. Siltamäen alueella maaliskuussa käynnistynyt urakka kattaa 30 rivi- ja pienkerrostalon julkisivujen perusteellisen kunnostamisen. Helsingin kaupunki panostaa kiinteistöjen laatuun, jotta vuokralaiset viihtyisivät asunnoissa mahdollisimman pitkään.

Consti Julkisivut kunnostaa kaikki rakennusten ulkopuoliset rakenteet. Remonttiin kuuluu muun muassa vesikattojen huoltaminen, julkisivujen kunnostaminen ja ikkunoiden sekä parvekeovien uusinta. Lisäksi piha-alueilla suoritetaan peruskorjaus.

Siltamäen alueella urakoidaan yhteensä 30 kaksikerroksista rivi- ja pienkerrostaloa, joissa on kaikkiaan 177 asuntoa. Asuintalot ovat 80-luvun alkupuolen tuotantoa.

Vuonna 2012 valmistuvan urakan tilaaja on kaupungin omistama Suutarilan Kiinteistöt Oy. Rakennuttamisesta ja suunnittelusta vastaa Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimisto.

– Haluamme pitää asuinkiinteistöt hyvässä kunnossa ja tarjota vuokralaisille laadukasta asumista. Julkisivujen ja pihojen kunnolla on suuri merkitys. Pyrimme pitkäkestoisiin vuokrasuhteisiin, johon asuintalojen kunto vaikuttaa keskeisellä tavalla, kertoo projektipäällikkö Erkki Mieskonen Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimistosta.

Kohteisiin laaditaan asuintaloja koskeva huoltokirja yhteistyössä tilaajan kanssa. Huoltokirjaan aikataulutetaan käyttäjälle ohjeet tarkastuksista ja toimenpiteistä. Kun tarkastukset ja huoltotoimenpiteet tehdään oikea-aikaisesti, voidaan rakennuksen korjausten aikaväliä pidentää huomattavasti.

toimitusjohtaja Risto Kivi, Consti Julkisivut Oy, puh. 0400 441 141, risto.kivi@consti.fi

johtaja Lasse Mäkelä, Consti Yhtiöt Oy, puh. 040 7533 844, lasse.makela@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille.

Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla.