Consti muuttaa Akavatalon toimistotilat nykyaikaisiksi ja muuntojoustaviksi

Consti Korjausurakointi toimii pääurakoitsijana elokuussa 2014 aloitetussa Akavatalon mittavassa saneerausurakassa. Lisäksi Consti Talotekniikka vastaa putki- ja iv-töistä. Urakoiden tilaaja on Kiinteistö Oy Akavatalo, ja niiden arvo on yhteensä noin 13 miljoonaa euroa.

– Kyseessä on iso ja haastava korjausurakka. Kiinteistössä on rakennettua kerrosalaa miltei 12 000 neliötä, ja remontti koskee suurinta osaa tiloista, sanoo Consti Korjausurakointi Oy:n toimitusjohtaja Jukka Mäkinen.

– Kiinteistön toimistotilat muutetaan muuntojoustaviksi. Tämä mahdollistaa modernin työskentelyn ja lisää työtehoa sekä viihtyvyyttä. Kiinteistön modernisointi tukee myös kestävän kehityksen tavoitteitamme, kertoo Kiinteistö Oy Akavatalon kiinteistöpäällikkö Asko Lampsijärvi.

Jukka Mäkinen kertoo, että toimistotilojen modernisointia tehdään nykyään paljon. Constilla on runsaasti kokemusta vastaavanlaisista projekteista, joissa toimistotiloihin toteutetaan nykyaikaisia ratkaisuja.

Vuonna 1975 valmistunut Akavatalo sijaitsee keskeisellä paikalla Helsingin Itä-Pasilassa. Korjausurakka valmistuu kokonaisuudessaan vuoden 2015 lopussa.

Jukka Mäkinen, toimitusjohtaja, Consti Korjausurakointi, jukka.makinen@consti.fi, puh. 050 421 0300

Asko Lampsijärvi, kiinteistöpäällikkö, Kiinteistö Oy Akavatalo, puh. 020 748 9696

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen noin 800 korjausrakentamisen ammattilaista. Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 171 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 6,5 miljoonaa euroa.