Constin Service-liiketoiminta kasvaa – johtajaksi Hannu Kimiläinen ISS:ltä

Consti on nimittänyt Service-liiketoimintansa johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.4. alkaen insinööri (AMK) Hannu Kimiläisen. ”Kyllä rakentaja osa palvella”, Kimiläinen luottaa.

Kiinteistönomistajien kiinnostus pitkäjänteiseen kunnossapitoon kasvattaa korjausrakennusyhtiö Constin Service-liiketoimintaa. Talotekniset palvelut, julkisivupalvelut ja rakennustekniset palvelut työllistävät Constilla jo yli 120 asentajaa.

Constin toimialayhtiöt tarjoavat palveluita suoraan asiakkailleen, mutta 1.4. alkaen Service-liiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä vastaa matriisiroolissa liiketoimintajohtaja Hannu Kimiläinen, joka on toiminut edelliset kahdeksan vuotta ISS Palveluissa kiinteistöjen ylläpidon asiantuntija- ja asiakkuusjohtotehtävissä.

– Meillä on sama käsitys kuin asiakkailla, että pitkäjänteinen ja ennakoiva kunnossapito ylläpitää parhaiten kiinteistöjen arvoa. Hannu Kimiläinen tuo meille lisää palveluprosessien osaamista, jotta pystymme vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Hänen tehtävänään on kasvattaa ja kehittää Service-liiketoimintaa kaikissa tytäryhtiöissämme. Työntekijät pysyvät tytäryhtiöiden palkkalistoilla, ja saavat varmasti lisää mielenkiintoisia tehtäviä, Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Marko Holopainen toteaa.

– Tehtävä innostaa minua todella kovasti. Pääsen yhdistämään Constin monipuolisen erikoisosaamisen korjausrakentamisesta ja talotekniikasta omaan kokemukseeni palveluprosessien ja asiakkuuksien kehittämisestä. Kyllä rakentajat osaavat palvella siinä missä muutkin asiaosaajat – kun mennään systeemin mukaan, Hannu Kimiläinen luonnehtii.

– Tavoitteemme on paitsi kasvattaa sopimuskantaa, myös rakentaa laadukas kumppaniverkosto, jonka kanssa huolehdimme Constin asiakkaiden kasvavista palvelutarpeista, hän jatkaa.

Liiketoimintajohtaja hallitsee huoltotyötkin

Hannu Kimiläinen on toiminut ennen ISS:ä 17 vuoden ajan johto- ja esimiestehtävissä paloturvallisuusalalla. Taskussa on voimassa olevat sammutin- ja sprinklerihuollon pätevyydet, joten tuntuma käytäntöön on säilynyt.

Automaatioinsinöörin koulutuksen lisäksi hän on opiskellut talotekniikkaa, josta YAMK-insinöörin paperit ovat parhaillaan työn alla olevaa lopputyötä vailla. Harrastuksia ovat moottoriurheilu, golf ja laskettelu.

– Moottoriurheilu on meillä koko perheen harrastus. Kesälle on sovittuna tuttavaporukan kanssa Italian ympäriajo moottoripyörillä ja moottoriradoillakin tulee aikaa kesällä vietettyä.

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt, puh. 0400 458 518, marko.holopainen@consti.fi
Hannu Kimiläinen, liiketoimintajohtaja, Consti Yhtiöt, puh. 050 576 3490, hannu.kimilainen@consti.fi

Kuvat Hannu Kimiläisestä: Pasi Salminen

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen noin 800 korjausrakentamisen ammattilaista. Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 170 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) 4 prosentin tasolla.