Jukka Mäkinen Consti Korjausurakoinnin johtoon

LEHDISTÖTIEDOTE 9.1.2014 – Rakennusliikkeissä ja konsulttitoimistoissa pitkään toiminut Jukka Mäkinen on nimitetty Consti Korjausurakoinnin toimitusjohtajaksi 1.12.2013 alkaen. NImitys tuo Constiin lisää monipuolista kokemusta rakentamisen johtamisesta, sanoo Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Kauko Wasenius.

Rakennustekniikan diplomi-insinööri Jukka Mäkinen on nimitetty Consti Korjausurakointi Oy:n toimitusjohtajaksi 25.11. alkaen. Urallaan Jukka Mäkinen on toiminut YIT:llä, ISS Prokossa ja Hartelassa. Pääkaupunkiseudun lisäksi hän tuntee hyvin läntisen Suomen toimittuaan useita vuosia Hartela Oy:n tehtävissä, viimeksi tuotantojohtajana 2011–2013.

Tunnetuimpiin projekteihin, joiden johtotehtävissä hän on ollut, kuuluvat Turun seudulla Luovien alojen keskus Logomo, kauppakeskus Skanssi, Heikkilän kasarmin peruskorjaus, Lounais-Suomen vankila sekä pääkaupunkiseudulla Fennia-korttelin peruskorjaus, Nokian pääkonttori ja Oopperatalo. Uudiskohteiden lisäksi takana on lukuisia korjausprojekteja.

– Consti on erottunut markkinoilla omaleimaisena yrityksenä, joka luo uutta toimintatapaa. Kun tuli mahdollisuus olla tässä mukana, halusin tarttua siihen. Uskon, että monipuolinen kokemukseni auttaa katsomaan myös korjausrakentamisasiakkaan palvelemista eri näkökulmista, hän lisää.

Avoimella johtamisella tuloksiin

Asiantuntijatiimien johtamisen kokemus kuuluu Jukan äänessä.

– Uskon avoimuuteen, oikeudenmukaisuuteen ja tuloksista palkitsemiseen. Ihmisten kanssa pitää keskustella ja antaa heille mahdollisuus saavuttaa tavoitteensa.

Suurten kohteiden mies kiinnittää huomiota Constin monipuoliseen palvelutarjontaan, joka sisältää myös paljon pieniä, usein toistuvia projekteja.

– Kaikki työ on tärkeää ja vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen. Asiakkaiden tarpeiden tunnistaminen on avainasemassa, koska yhteinen tavoitteemme on parantaa sekä kiinteistöjen käytön että rakennusalan kannattavuutta, Jukka Mäkinen linjaa.

Jukka Mäkinen tunnetaan myös alan luottamustehtävistä. Hän on toiminut pitkään RIL:ssä sekä opettanut TKK:lla ja Aalto-yliopistossa betonirakentamisen kurssilla 15 vuotta.

­– Harrastan myös liikuntaa ja kirjallisuutta sekä savusaunomista, hän kertoo vapaa-ajastaan.

Kauko Wasenius, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt, puh. 0400 474737, kauko.wasenius@consti.fi

Jukka Mäkinen, toimitusjohtaja, Consti Korjausurakointi Oy, puh. 050 421 0300, jukka.makinen@consti.fi

Consti Yhtiöt on rakennusliike, joka on erikoistunut korjausrakentamiseen ja siinä Suomen suurin. Consti korjaa taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen noin 800 korjausrakentamisen ammattilaista.