Marko Holopainen Consti Yhtiöiden toimitusjohtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE 5.5.2014 – Consti Talotekniikan toimitusjohtaja Marko Holopainen on nimitetty Consti Yhtiöiden toimitusjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässä Kauko Waseniusta, joka menehtyi äkilliseen sairauteen maaliskuussa.

Consti Yhtiöiden hallitus on nimittänyt yrityksen toimitusjohtajaksi diplomi-insinööri Marko Holopaisen, joka on toiminut yrityksen vt. toimitusjohtajana maaliskuusta lähtien. Hän jatkaa myös nykyisessä tehtävässään Consti Talotekniikan toimitusjohtajana.

Constin hallitus arvosti valinnassa Markon monipuolista kokemusta sekä tunnustettua asemaa alalla.

– Marko tuntee yhtiön ja markkinat perusteellisesti, ja hän on ollut mukana Constissa alusta lähtien. Hänellä on vahva kokemus toimialalta sekä erinomaiset näytöt liiketoiminnan kehittämisestä. Yhtiö on hyvässä kasvuvauhdissa ja Marko lähtee nyt johtamaan sitä eteenpäin, hallituksen puheenjohtaja Janne Näränen sanoo.

– Otan tehtävän vastaan varmoin mielin. Consti kasvaa suunnitelmien mukaisesti, tuotteistetut palvelut vahvistavat tarjoomaamme entisestään, henkilöstömme koostuu korjaamisen ja rakentamisen parhaista ammattilaisista, ja asiakkaat luottavat meihin alan ykkösosaajana, Marko Holopainen toteaa.

Marko Holopainen on toiminut Consti Talotekniikan toimitusjohtajana ja Consti yhtiöiden varatoimitusjohtajana vuodesta 2008. Sitä ennen hän työskenteli muun muassa Koja Tekniikan toimitusjohtajana ja useissa tehtävissä ABB:ssa.

Consti Yhtiöt kasvatti liikevaihtoaan viidenneksellä vuonna 2013. Operatiivinen tulos parani noin neljään prosenttiin liikevaihdosta. Henkilöstön määrä yltää lähes 800:an, mikä tekee Constista Suomen suurimman korjausrakentajan.

Janne Näränen, hallituksen puheenjohtaja, Consti Yhtiöt, puh. puh. 050 566 4869, janne.naranen@interapartners.fi

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt, puh. 0400 458 518, marko.holopainen@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen noin 800 korjausrakentamisen ammattilaista. Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 171 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 6,5 miljoonaa euroa.